ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Δευτέρα 15 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Κόβουνε Δρόμo... στο Βελούχι! Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Προστατευόμενες περιοχές - Βιότοποι - Υγρότοποι
xionodromos , Πέμπτη, 06 Οκτώβριος 2005

Κόβουνε Δρόμo... στο Βελούχι!

Από το http://xionodromos.blogspot.com, ηλεκτρονικό ημερολόγιο της στήλης «Χιονοδρόμος» στην τοπική εφημερίδα «Εβδομάδα των Καλαβρύτων»

Περιβαντολογικό Έγκλημα στο Χ.Κ.Καρπενησίου με απρόβλεπτες συνέπειες για το βουνό και την επιχείρηση.

Μια πραγματικά απίστευτη κατάσταση αντιμετωπίζει το Χιονοδρομικό κέντρο του Καρπενησίου εδώ και αρκετούς μήνες με το ζήτημα που προέκυψε από την διάνοιξη του νέου δρόμου «Καρπενήσι - Αγία Τριάδα» μέσω Βελουχιού.

Η σχεδίαση του δρόμου απαιτούσε την ένωση δυο υπαρχόντων δρόμων οι οποίοι όμως χωρίζονταν μεταξύ τους από τις πίστες του Χιονοδρομικού Κέντρου. Για τον λόγο αυτό σχεδιάστηκε ένα τούνελ μήκους 465 μέτρων με τη μέθοδο «cut and cover» το οποίο θα περνούσε υπόγεια κάτω από τις πίστες και θα ένωνε τους δυο δρόμους. Μάλιστα οι μηχανικοί της εταιρίας διαβεβαίωναν ότι όλα θα τελειώσουν πολύ νωρίτερα από την έναρξη της χιονοδρομικής περιόδου ώστε να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του Χ.Κ.

Παρ όλα αυτά καθώς ξεκίνησαν οι εργασίες διαπιστώθηκε πως το τούνελ αυτό μάλλον περισσότερη ζημιά παρά καλό θα έκανε στο Χιονοδρομικό κέντρο και στο βουνό γενικότερα. Τι καλό θα μπορούσε άλλωστε να κάνει ένα τούνελ που ξεκινάει από την πίστα "Ηρακλής" πολύ κοντά στον αναβατήρα και καταλήγει -μετά από 465 μέτρα- 150 μέτρα πριν από το parking του χιονοδρομικού, στο μέσον σχεδόν της πίστας "Τάκης Φλέγκας" Μάλιστα από την μέση της πίστας και ως το πάρκιν του χιονοδρομικού σχεδιάστηκε ένας ανηφορικός δρόμος 150 μέτρων που θα ενωθεί τελικά με τον δρόμο Βελούχι-Καρπενήσι. Αυτό το γεγονός αυτόματα "κόβει" στα δυο την πίστα "Τάκης Φλέγκας" και στην ουσία την αχρηστεύει. Επίσης, πρόβλημα θα προκληθεί και από την άλλη μεριά του τούνελ κάπου εκεί που ενώνεται ο δρόμος από την Αγία Τριάδα στην αφετηρία του λιφτ "Ηρακλής" διότι το σημείο εκείνο αποτελεί την "κόκκινη" πίστα του "Ηρακλή" και η πίσω πλευρά της πλαγιάς που είναι η "μαύρη" πίστα την οποία χρησιμοποιούν οι έμπειροι σκιέρ. Με λίγα λόγια ο δρόμος αυτός καταστρέφει την λειτουργία του χιονοδρομικού κέντρου.

Το γεγονός αυτό προκάλεσε την άμεση αντίδραση του Χιονοδρομικού κέντρου Καρπενησίου που σε έκτακτο Δ.Σ αποφάσισε να απαιτηθεί η λήψη άμεσων μέτρων όπως η επιμήκυνση της υπόγειας διάβασης κατά τέτοιο τρόπο ώστε η είσοδος και έξοδος να βρίσκονται εκτός πιστών. Η Επαναφορά των πιστών στην αρχική τους μορφή, ικανοποιητική θερμομόνωση είτε αυξάνοντας το ύψος επίχωσης είτε με άλλη θερμομόνωση και εξασφάλιση από μελλοντική διάβρωση των εδαφών. Προστασία των όμβριων υδάτων και πηγών κ.α

Οι ανησυχίες επεκτάθηκαν και σε περιβαντολογικό επίπεδο καθώς κανείς δεν γνωρίζει σε τι κατάσταση θα βρεθεί το βουνό μετά την επισκευή του τούνελ. Μάλιστα σύμφωνα με την οικολογική Ομάδα Καρπενησίου το Βελούχι ανήκει στις περιοχές NATURA 2000 και υπάρχουν προϋποθέσεις που θέτει η νομοθεσία ώστε να διαφυλάσσεται ως οικοσύστημα, με βάσει τις οποίες επιτρέπονται οι ήπιες μορφές ανάπτυξης. Ο γνωστός δημοσιογράφος και φυσιολάτρης Ηλίας Προβόπουλος με άρθρα του στην Ελευθεροτυπία και στον «Ευρυτανικό παλμό» έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την προχειρότητα και την απερισκεψία του εν λόγο έργου. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια που αναφέρει σε άρθρο του στην Ελευθεροτυπία 21/7/05 κάτω από τον τίτλο «Γκρεμίζουν το Βελούχι» :...Γιατί, όπως λένε οι τρανότεροι και μάλλον έχουν δίκιο, στο σημείο που ανοίγεται η σήραγγα συγκλίνουν όλες οι δυνάμεις του βουνού και τα άπειρα νερά από τη λεκάνη που δημιουργούν οι πλαγιές του συγκεντρώνονται ακριβώς στο σημείο που σκάβουν μια τάφρο μήκους 500 μέτρων με τη μέθοδο cut and cover, δημιουργούν δηλαδή ένα άνοιγμα πλάτους 15 μέτρων και βάθους άλλων τόσων, ρίχνουν τα τσιμέντα και μετά καλύπτουν το έργο για να μπορούν να λειτουργούν οι πίστες. Πρόκειται για μια τεράστια επέμβαση στο βουνό και οι επιπτώσεις θα είναι μάλλον οδυνηρές, αφού διαταράζεται ο υδροφόρος ορίζοντας του σε τέτοιο βάθος και μήκος. Οι ντόπιοι που γνωρίζουν τι εστί Βελούχι, είναι σίγουροι ότι η σήραγγα δεν θα αντέξει τις τρομερές πιέσεις του νερού και η διατάραξη του βουνού θα δημιουργήσει απρόοπτα φαινόμενα, όπως κατολισθήσεις, πλημμύρες, εξαφάνιση των πηγών και άλλα πολλά τα οποία, δυστυχώς, θα έχουν προκληθεί από ένα έργο που το χαρακτηρίζει η αμετροέπεια, η προχειρότητα και η καθύβριση του Τυμφρηστού.»

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με γνωστό επιχειρηματία της περιοχής και πολύ καλό γνώστη του βουνού και της χιονοδρομίας μάθαμε πως το τούνελ σε κάποιο σημείο περνάει σχεδόν ένα μέτρο από τον πυλώνα του εναέριου αναβατήρα, πράγμα άκρος επικίνδυνο για την σταθερότητα του και κατ επέκταση για την ασφάλεια των χιονοδρόμων.

Το παράδοξο στην όλη υπόθεση είναι πως ο συγκεκριμένος δρόμος την περίοδο του χειμώνα θα είναι ουσιαστικά άχρηστος μιας και το συγκεκριμένο σημείο είναι «βορινό» και θεωρείτε αδύνατον να μπορεί να διατηρηθεί καθαρός από τα μέτρα χιόνι που συνήθως χτίζει ο άνεμος. Αν αυτό ισχύει τότε για πιο λόγο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και υλοποιείται το συγκεκριμένο έργο;

Σε επίπεδο υπηρεσιών μετά από έντονη διαμάχη που ξέσπασε ανάμεσα στο Χιονοδρομικό Κέντρο και την Νομαρχία, άρχισαν να μελετώνται νέα σενάρια επέκτασης του τούνελ πέραν των δυο πιστών. Αλλά ποιος άραγε θα πληρώσει το επιπλέον κόστος ; Ο εργολάβος δεν έχει τέτοια δέσμευση και η Νομαρχία δεν έχει τα απαραίτητα κονδύλια για τουλάχιστον 40 μέτρα επιπλέον τούνελ που είναι απολύτως απαραίτητα. Σύμφωνα με την Εφημερίδα «Ευρυτανικά Νέα» από όπου και αντλήσαμε τις περισσότερες πληροφορίες του συγκεκριμένου άρθρου η επιμήκυνση του τούνελ κοστίζει περί τα 3.000 ? το μέτρο και θα χρειαστούν περίπου 120.000 ευρώ μόνο για τα 40 αυτά μέτρα.)

Παράλληλα από τοπικούς παράγοντες εκφράζονται φόβοι ότι οι εργασίες δεν θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως μέχρι την έναρξη της χειμερινής περιόδου και ότι το χιονοδρομικό ή δεν θα λειτουργήσει καθόλου ή θα υπολειτουργήσει. Αυτό θα σημάνει τεράστια ζημία για τις επιχειρήσεις που ζουν και δραστηριοποιούνται γύρω από το Χ.Κ.Καρπενησίου. Από την άλλη μεριά η νομαρχία δεσμεύεται ότι οι εργασίες θα ολοκληρωθούν μέσα στα πλαίσια του προγράμματος που έχει τεθεί (δηλαδή μέχρι τις 30 Οκτωβρίου) και ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα λειτουργίας του Χιονοδρομικού Κέντρου. Μάλιστα η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση προχώρησε σε χρηματοδότηση με το ποσό των 150.000 euro για την συντήρηση των μηχανολογικών εγκαταστάσεων του Χιονοδρομικού Κέντρου την φετινή χρονιά.

Όλο αυτό το σενάριο αν και ακούγεται απίστευτο, είναι απολύτως αληθινό και προβληματίζει όχι μόνο την Ευρυτανική κοινωνία που επηρεάζεται άμεσα, αλλά και όλους όσους ανησυχούν για την καταστροφή του περιβάλλοντος από την απερίσκεπτη παρέμβαση του ανθρώπου. ¶λλωστε το Βελούχι, ο Παρνασσός, ο Χελμός και όλα τα βουνά μας δεν ανήκουν στην πραγματικότητα ούτε σε δήμους, ούτε σε νομαρχίες ούτε σε κανέναν αιρετό ή διορισμένο «άρχοντα». Αποτελούν ένα κομμάτι της κοινής μας πατρίδας και παγκόσμιο μνημείο της φύσης και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Γι αυτό τον λόγο απαιτείτε σαν ενεργοί και ενημερωμένοι πολίτες να έχουμε λόγο και άποψη για όσα συμβαίνουν στο «σπίτι» που μας έχουν εμπιστευτεί οι επόμενες γενιές.

Πηγές:
Εφημερίδα Ευρυτανικά Νέα
Ελευθεροτυπία 21/7/05 «Γκρεμίζουν το Βελούχι» Ηλίας Προβόπουλος
Ecocrete.gr

.
ecocrete.gr .

Τελευταίες δημοσιεύσεις:
Δημοφιλέστερα άρθρα:

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 63 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54605907
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.