ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Τετάρτη 10 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Ο "ΑΚΗΡΥΧΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ" ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Συγκοινωνία - Πεζοί
Παπαδόπουλος Παναγιώτης , Κυριακή, 04 Δεκέμβριος 2005

Ο "ΑΚΗΡΥΧΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ" ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΝΩΣΤΑ - ΑΝΩΝΥΜΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ

...στην άκρη της πόλης, ένας "άγνωστος ακήρυχτος πόλεμος" σε εξέλιξη. Ένας γύρος θανάτου μέσα στον καθημερινό χρόνο, χωρίς διαλείμματα και "ανακωχή". Ένα σύστημα που αναπτύσσει με οδηγό το κέρδος μεγάλες "ταχύτητες" που λιώνουν στους μεγάλους δρόμους της καθημερινής βαρβαρότητας τον άνθρωπο και τις ουσιαστικές ανάγκες του για ελευθερία, επικοινωνία και αξιοπρέπεια...

(προβληματισμοί, αγωνίες και κάλεσμα για αντίσταση σε έναν πόλεμο πού μάς θέλει θύματα και θεατές)

στον Αλέξανδρο Ευταξιάδη

Στην άκρη της πόλης, ένας "άγνωστος ακήρυχτος πόλεμος" σε εξέλιξη. Οδηγοί μηχανών, αυτοκινήτων, πεζοί, ασθενοφόρα, νεκροί και τραυματίες. Επιθετική οδήγηση και "αμυνόμενοι" πεζοί στο πιο γνωστό έργο φρίκης τού Αττικού "σινεμά" πού δεν εννοεί να "φρενάρει" την καθημερινή προβολή του. Ακόμα και αν υπάρχει η ατομική ευθύνη σε ένα δυστύχημα, κανένα περιστατικό δεν διαγράφει την ευθύνη για την "ποιότητα ζωής" που μας "χάραξαν" τα αφεντικά αναγκάζοντάς μας να κινούμαστε στον χώρο πού γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε με βήματα και ψυχολογία μελλοθανάτου. Ανάμεσα στα άγνωστα - ανώνυμα θύματα τής παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος, προστέθηκε πριν λίγες ώρες ένας δικός μας.

Ο νεαρός Αλέξανδρος, ένα ακόμη παιδί μας από το Παλαιό Φάληρο...

...και ξαφνικά η θάλασσα έπεσε όλη και έσπασε πάνω στην καρδιά μας...

Η πόλη σχεδιάζεται στα "νέα μέτρα" για να καταναλώνεις, να απομονώνεσαι και να οδηγείς. Ο πεζός κινείται πλέον σε ένα χώρο απαγορευμένο και επικίνδυνο για διάβαση και πεζοπορία. Η παρουσία του από μια ώρα και μετά μπαίνει κάτω από το "άγρυπνο μάτι" τής "μηδενικής ανοχής". Αν είσαι τυχερός θα περάσεις ή θα περάσουν οι 4 τροχοί πάνω από εσένα.

Ένα χτύπημα μέσα στην νύχτα, στην τοπική "Βαγδάτη" τής παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος δεν είναι πάντα ο θόρυβος από την "επιπόλαια" σύγκρουση δύο αυτοκινήτων με σημαντικής ή ασήμαντες υλικές φθορές. Πολλές φορές αυτή η "κατάσταση ακήρυχτου πολέμου" μεταξύ αυτοκινήτου και πεζού οδηγεί στον θάνατο και στην αναπηρία.

Δεν έχουν περάσει λίγες ώρες πού ο Αλέξανδρος κηδεύτηκε. Και όταν χάνεται ένας νέος άνθρωπος, όπως και αν χάνεται,

ΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ!

Ο καθηγητής τού Ε.Μ.Π. και συγκοινωνιολόγος κ. Αμπακούμκιν είχε εντοπίσει όλα τα λάθη και τους κινδύνους που περιείχε το "σχέδιο αξιοποίησης" της παραλίας και της σχεδίασης του Τραμ στο όνομα της "ανάπλασης" του τοπίου με αφορμή τους Ολυμπιακούς αγώνες. Ένα παραλιακό τοπίο που έτσι κι αλλιώς υποφέρει δεκαετίες από την εγκατάλειψή του στην τσιμεντοποίηση και στην αυτοκίνηση.

Κανείς από την κεντρική εξουσία και τους "δορυφόρους" της (δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι των δήμων) δεν έδωσαν σημασία στην πρότασή του για υπογειοποίηση της κυκλοφορίας, χάραξη της διαδρομής του Τραμ μέσω της λεωφόρου Συγγρού και πεζοδρόμηση τμημάτων για την εξυπηρέτηση των πεζών.

Ο δήμαρχος Π. Φαλήρου έγινε μέρος του προβλήματος αδιαφορώντας και συναινώντας σε αυτή την κακοπλασία που στρέφεται κατά της ανθρώπινης ζωής και ελευθερίας. Οι "δημοτικοί άρχοντες" των παράλιων δήμων χωρίς να ενδιαφερθούν και να εξετάσουν τις συνέπειες όλης αυτής της μετάλλαξης, που ανέκοψε λόγω μιας "ιδέας" κτισμένης "από αέρα" και προσωπικά συμφέροντα την άνετη και ακίνδυνη μετακίνηση των πολιτών προς την θάλασσα, έδωσαν "μέσα σε μια νύχτα" συνοπτικά και γρήγορα στους εργολήπτες και στις πολυεθνικές το δικαίωμα να προχωρήσουν στο τερατούργημα που σήμερα αφαιρεί στην άσφαλτο ζωές.

Τα κέρδη από την "νέα καρμανιόλα", η εκποίηση και η εμπορευματοποίηση της παραλίας, η παρουσία νυκτερινών κέντρων διασκέδασης και όχι χώρων πρασίνου ήταν πάνω από την αξία τής ανθρώπινης ζωής. Έργα με σκοπό την εμπορική χρήση και την κυριαρχία του αυτοκινήτου οδήγησαν μαθηματικά το Π. Φάληρο και κάθε παράλιο δήμο στην περιβαλλοντική καταστροφή και με τον καιρό μετέτρεψαν την διάσημη για την ομορφιά της - άλλοτε - λεωφόρο, σε νεκροταφείο.

Ο φίλος μας, φίλος των παιδιών μας, παιδί που μεγάλωσε στην διπλανή μας πόρτα, ο 18χρονος Αλέξανδρος Ευταξιάδης, δεν θα περπατήσει ξανά κοντά στην θάλασσα, δεν θα σταθεί στα βράχια κοιτάζοντας τον ήλιο να κολυμπά στα δυτικά τού Σαρωνικού, δεν θα τον ξαναδούμε. Ένα αυτοκίνητο, στο ύψος τής στάσης τού Τροκαντερό, έξω από το πάρκο τού Φλοίσβου, τον χτύπησε θανάσιμα στο κεφάλι. Λίγες μέρες στην εντατική, η κηδεία, ο αξεπέραστος πόνος από την απώλεια...

Δεν είναι της ώρας το πώς και γιατί των συνθηκών του θανατηφόρου ατυχήματος. Ο Αλέξανδρος δεν ήταν το πρώτο (και πολύ φοβάμαι το τελευταίο) θύμα ενός "ακήρυχτου πολέμου" στο κυκλοφοριακό "μέτωπο" τής παραλιακής κόκκινης ζώνης! Για τον θάνατό του ευθύνη έχουν πολλοί άλλοι που βιαστικά για να "στολίσουν" την διοργάνωση της Ολυμπιακής φιέστας με ένα οικολογικό μέσο μεταφοράς, προχώρησαν στην έγκριση ενός, πρόχειρου σε όλα, έργου - βιτρίνα (Τραμ) χωρίς να δεσμεύσουν και να διεκδικήσουν από την Τραμ Α.Ε. και την Ε.Τ.Α. (Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα) την σύλληψη και αποπεράτωση μιας σύγχρονης κατασκευής με τούς όρους που θα έχουν σαν κέντρο αναφοράς τον άνθρωπο και την κίνησή του στην πόλη.

Να γιατί το έργο αυτό κατέληξε σε μια αναμενόμενη αποτυχία και σφραγίζεται τώρα με τον θάνατο δεκάδων πολιτών. Η ανεπαρκής και ελλιπής σηματοδότηση πού δίνει προτεραιότητα στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων και όχι στον πεζό.

Σε περίπτωση που ο πεζός καταφέρει να περάσει το ένα ρεύμα, κινδυνεύει να παρασυρθεί σε μια νησίδα τόσο στενή και περιορισμένη όπου στέκεται κυριολεκτικά στην "άκρη τού γκρεμού", εκτεθειμένος και απροστάτευτος σε ένα χώρο που δεν ανήκει και δεν έγινε γι αυτόν αλλά για το αυτοκίνητο. Η απόσταση του ενός φαναριού μέχρι το επόμενο είναι προκλητικά μεγάλη και στερεί το δικαίωμα από τον πεζό να έχει αρκετές επιλογές ασφαλούς διάβασης σε μια τεράστια λεωφόρο.

Αντί να έχει τον πρώτο ρόλο και τον έλεγχο μέσα στον τόπο διαβίωσής του ο κάτοικος τού προαστίου, τον έχει η "αυτοκρατορία" των αυτοκινήτων που διασχίζει, καταπατά και ρυπαίνει την "βάση" του! Οι σηματοδότες (φανάρια) έχουν προγραμματισθεί και ρυθμισθεί ώστε και πάλι το αυτοκίνητο να έχει τον πρώτο ρόλο. Ανάμεσα στην υπομονή και στο άγχος πού "ισορροπεί" του καθενός μας η καθημερινότητα, είναι εύκολο να κάνεις το λάθος και να προσπαθήσεις να διασχίσεις την λεωφόρο εκεί πού νομίζεις πως απειλή και φόβος δεν υπάρχει. Πόσοι από εμάς δεν το "τολμήσαμε", δεν το "ρισκάραμε", δεν "πιαστήκαμε αφηρημένοι" αλλά και πόσοι από ανύποπτους συμπολίτες μας δεν παρασύρθηκαν από διερχόμενα αυτοκίνητα κάτω από φανάρια, στάσεις λεωφορείων ή και επάνω στα πεζοδρόμια;...

Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο γρήγορο από εσένα.

Ίσως αυτό το "λάθος" να έκανε και ο Αλέξανδρος. Ίσως, όχι.

Λεπτομέρεια και λίγη σημασία έχει, που δεν σβήνει σε καμία περίπτωση την συνολική ευθύνη αυτών πού "οραματίσθηκαν", συμφώνησαν, σχεδίασαν, ενέκριναν και χειροκρότησαν αυτή την αθλιότητα κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου! Όλους αυτούς που παρά τις διαφωνίες μας, προχώρησαν στην θλιβερή αυτή και τραγική δόμηση που κάνει το Π. Φάληρο να μοιάζει με φυλακή! Οι "κύριοι και κυρίες" της Ολυμπιακής "αναβίωσης" που "εξαφανίσθηκαν" μετά και από το τελευταίο "γκαλά" της τελετής λήξης στις υπόλοιπες "φιλάνθρωπες υποχρεώσεις" τους, προτίμησαν ένα "fast-food" πού να μην στοιχίσει πολλά στα τελικά έξοδα και να "ζυγίσει" αρκετά στα τελικά έσοδα!

Έτσι όταν η τύχη μας αφήνεται στα χέρια τους και στο "παρόν και μέλλον" των ερμητικά κλειστών τους γραφείων, χάνεται η όποια συλλογική αυτόνομη δυνατότητα για ένα μελετημένο οργανωμένο δίκτυο κυκλοφορίας αυτοκινήτων και πεζών. Πεζών και οδηγών για να είμαι ακριβοδίκαιος. Δίκτυο που θα είχε προκύψει μετά από την δική μας παρέμβαση στα "δημοτικά συμβούλια" και στους δρόμους των παραλιακών δήμων! Η κατασκευή αερογεφυρών όπου εξασφαλιζόταν η ελεύθερη και αναίμακτη διέλευση και πρόσβαση των πολιτών από και προς την θάλασσα δεν ήταν στα ενδιαφέροντα του δήμου Π. Φαλήρου αλλά και των άλλων όμορων δήμων της παραλιακής ζώνης από το Μοσχάτο μέχρι την Βούλα.

Απέναντι στο μπετόν και στο σίδερο που μας προορίζουν και μας στέλνουν για να "ζήσουμε", ας σταθούμε με την μόνη πρόθεση που έχουμε!

Να τα ρίξουμε προτού χτυπήσουν ξαφνικά απόψε και άλλους Αλέξανδρους...

Προτού πάρουν την ελπίδα μας!

Την δική σου, την δική μου, την δική μας! Τα παιδιά μας...

Π. Φάληρο, 2/12/2005
Παπαδόπουλος Παναγιώτης
Ε-mail:
erozer2000@yahoo.gr

.
ecocrete.gr .

Τελευτ. ενημέρωση ( Κυριακή, 04 Δεκέμβριος 2005 )
Τελευταίες δημοσιεύσεις:
Δημοφιλέστερα άρθρα:

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 61 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54573175
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.