ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ arrow Οικολ. Παρέμβαση Ηρακλείου Σάββατο 25 Νοέ 2017
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Διαμετακομιστικό λιμάνι χωρίς τον ξενοδόχο! Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Μεσσαρά
Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου , Τρίτη, 06 Δεκέμβριος 2005

Διαμετακομιστικό λιμάνι χωρίς τον ξενοδόχο!

Σε συνέντευξή του ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Κεφαλογιάννης, δηλώνει ότι είναι έτοιμος να προωθήσει διακρατική συμφωνία με την Κίνα για την ανάπτυξη ενός τεράστιου «διαμετακομιστικού» λιμανιού διεθνών προδιαγραφών στη νότια Κρήτη. Μάλιστα, οι Κινέζοι επενδυτές έδειξαν, με επισκέψεις και ανακοινώσεις τους, σαφές ενδιαφέρον για την περιοχή του Τυμπακίου.

Το λιμάνι σχεδιάζεται να δεσμεύσει και να ισοπεδώσει περίπου 8.500 στρέμματα (!) με σκοπό να διακινούνται αρχικά ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια (containers) ετησίως, τα οποία θα προορίζονται για την Ανατολική Μεσόγειο, την Αδριατική, τη Μαύρη Θάλασσα και την Ελλάδα. Αντίστοιχη θα είναι η διαμόρφωση των λιμενοβραχιόνων ώστε να δέχονται καθημερινά εκατοντάδες επισκέψεις από τεράστια πλοία που όμοιά τους δεν έχουμε ξαναδεί ούτε στο λιμάνι του Ηρακλείου αλλά και πολλά μικρότερα. Το λιμάνι θα είναι κλειστό, ειδικού τελωνιακού καθεστώτος. Είναι πιθανό, όπως άλλωστε συμβαίνει σε παρόμοια λιμάνια, ότι γύρω του θα δημιουργηθεί ένα πλέγμα από ανάλογες εγκαταστάσεις, αποθήκες και βιομηχανίες.

Εντύπωση προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο προωθείται μια τέτοιου μεγέθους επέμβαση στο περιβάλλον [1], στην οικονομία [2] και στην κοινωνία της νότιας Κρήτης σε αντίθεση με κάθε προηγούμενο σχέδιο ήπιας ανάπτυξης της περιοχής. Οι κάτοικοι μαθαίνουν για τη μοίρα που τους επιφυλάσσεται μέσα από φήμες και ανακοινωθέντα. Στις 23 Νοέμβρη, σε μια ευρεία συνάντηση φορέων και πολιτών στο Τυμπάκι, τέθηκαν ήδη οι ανησυχίες και τα ερωτηματικά για το είδος του έργου και εκφράστηκε ξεκάθαρα ότι τέτοιου είδους «ανάπτυξη» δεν αρμόζει στα μέτρα και τη φυσιογνωμία της περιοχής. Είναι εύκολα κατανοητό ότι ένα τέτοιο λιμάνι δεν έχει καμία σχέση με το λιμάνι που έχει διεκδικήσει από παλιότερα η περιοχή της Μεσσαράς και που έχει, κατά καιρούς, αναφερθεί αόριστα σαν «πύλη» της νότιας Κρήτης.

Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι ένα τέτοιο, τερατώδες, έργο:

1. Θα έχει σοβαρότατες αρνητικές και αμετάκλητες επιπτώσεις στο ευρύτερο θαλάσσιο (γενικά της νότιας Κρήτης) και χερσαίο περιβάλλον, την βιοποικιλότητα και την υγεία με τα συχνά και επικίνδυνα ναυτιλιακά ατυχήματα, την καθημερινή, βαριά, ρύπανση των υδάτων και του αέρα και την εκτεταμένη δόμηση και κάλυψη του εδάφους που απαιτεί.

2. Θα ακυρώσει κάθε δραστηριότητα και προοπτική ήπιας ή συμβατικής τουριστικής ανάπτυξης σε όλο τον κόλπο και ακόμα μακρύτερα.

3. Θα υποβιβάσει τον ιστορικό, αρχαιολογικό και πολιτισμικό χαρακτήρα της Μεσσαράς.

4. Θα υποβαθμίσει την ποιότητα και την ποσότητα των παραγόμενων αγροτικών προϊόντων που αποτελούν τη βάση της οικονομίας της περιοχής.

5. Θα μετατρέψει χιλιάδες αγρότες και απασχολούμενους σε τουριστικές επιχειρήσεις σε άνεργους ή κακοπληρωμένους εργάτες.

6. Θα έχει σοβαρή επίδραση στον κοινωνικό ιστό της Μεσσαράς, με την αλλαγή της απασχόλησης, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, την αλλοίωση των ηθών, και την αναγκαστική μετοίκηση.

Τι θα εξυπηρετήσει λοιπόν το λιμάνι-μαμούθ που μαγειρεύει ο Υπουργός Ναυτιλίας; Θα εξυπηρετήσει τους Κινέζους επενδυτές και πλοιοκτήτες που θα δουν τα κέρδη τους να αυξάνονται αλλά θα μετατρέψει την όμορφη, ιστορική και πλούσια Μεσσαρά οριστικά σε βιομηχανική ζώνη. Αυτό είναι το μέλλον που μπορεί να υποσχεθεί ο κ. Κεφαλογιάννης για τους κατοίκους της Μεσσαρά και τα παιδιά τους;

Για την Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου, η απάντηση της τοπικής κοινωνίας σε μια πρόταση για ένα μεγάλο διαμετακομιστικό λιμάνι στη νότια Κρήτη πρέπει εξ αρχής να είναι ένα μεγάλο και καθαρό ΟΧΙ! Όσοι επιμένουν σε τέτοιου είδους «ανάπτυξη» [3], ας λάβουν υπόψη τους, ότι θα υπάρξει σθεναρή αντίσταση από το Οικολογικό Κίνημα και ότι δεν θα επιτρέψουμε άλλη περιβαλλοντική και κοινωνική υποβάθμιση στην περιοχή.

Σημειώσεις:

1. Ο υγροβιότοπος των εκβολών του Γεροποτάμου έχει περιληφθεί στις ζώνες Ειδικής Προστασίας για την Ορνιθοπανίδα (SPA) με κωδικό GR 4310012). Η παραλία του κόλπου με τις αμμοθίνες προστατεύεται ως τόπος ωοτοκίας της Carretta-Carretta. Η περιοχή ανήκει στο δίκτυο Natura 2000 (SPA GR 4310007 και pSCI GR 4310004).

2. Ο κόλπος τη Μεσσαράς και ο Δήμος Τυμπακίου διαθέτουν ισχυρό πρωτογενή (57,9%) και τριτογενή τομέα (33,6%) οικονομίας.

3. Η Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου και το Παγκρήτιο Δίκτυο Περιβαλλοντικών Οργανώσεων «ΟΙΚΟΚΡΗΤΗ» θεωρούν επικίνδυνη για το μέλλον της περιοχής της Μεσσαράς και την πρόθεση Βέλγων επενδυτών να εγκαταστήσουν μεγάλη τουριστική και real estate επένδυση στα Μάταλα από την οποία σε τίποτα δεν πρόκειται να ωφεληθούν οι κάτοικοι της περιοχής. Ο τύπος της επένδυσης, που θα είναι κλειστού τύπου, η δέσμευση και αλλαγή χρήσης γης και κυρίως οι υπερβολικά μεγάλες ανάγκες των εγκαταστάσεων σε υδατικούς αλλά και εδαφικούς πόρους κάνουν τέτοια έργα ασύμβατα με τα ημιξηρικά και ευαίσθητα οικοσυστήματα της Κρήτης. Το σχέδιο περιλαμβάνει ένα γήπεδο γκολφ 18 τρυπών και ένα 9 τρυπών, 360 κατοικίες για πώληση ή ενοικίαση, ξενοδοχείο 1500 κλινών, 16 στρέμματα με καταστήματα κάθε είδους, κέντρο θαλασσοθεραπείας 200 θέσεων, συνεδριακή αίθουσα 500 θέσεων, αθλητικές εγκαταστάσεις και ένα θεματικό πάρκο. Η όλη έκταση περιλαμβάνει περίπου 360 στρέμματα που θα αγοραστούν και περίπου 2500 στρέμματα που θα ενοικιαστούν (από το Δήμο;) αντί 200.000 ευρώ το χρόνο. Περισσότερα>

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Αγίου Φανουρίου 12, 71601 Ηράκλειο
τηλ: 2810 242451, fax: 2810 284520
e-mail:
opi@ecocrete.gr
web site: www.ecocrete.gr

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ:

Το κείμενο της επιστολής διαμαρτυρίας για τα σχέδια του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Κεφαλλογιάννη να κατασκευαστεί ένα γιγαντιαίο διαμετακομιστικό λιμάνι στη Κρήτη που δημοσιεύεται στα ελληνικά στο http://www.thepetitionsite.com/takeaction/168535142 και στα αγγλικά στο http://www.petitiononline.com/forcrete/petition.html για την συλλογή υπογραφών που θα σταλούν στον Πρωθυπουργό της Ελλάδας:

«Προς: τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας

Αξιότιμε Kε Πρωθυπουργέ,

ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κεφαλογιάννης, αγνοώντας την τοπική κοινωνία, κάνει ενέργειες για να προωθήσει διακρατική συμφωνία για την ανάπτυξη ενός τεράστιου «διαμετακομιστικού» λιμανιού διεθνών προδιαγραφών στη νότια Κρήτη. Κινέζοι, Κορεάτες και άλλοι επενδυτές έδειξαν όλο αυτό το διάστημα σαφές ενδιαφέρον για την περιοχή του κόλπου της Μεσσαράς.

Το λιμάνι σχεδιάζεται να δεσμεύσει και να ισοπεδώσει χιλιάδες στρέμματα γης με σκοπό τη διακίνηση εκατοντάδων χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων (containers) ετησίως, με προορισμό την Ανατολική Μεσόγειο, την Αδριατική και τη Μαύρη Θάλασσα ενώ θα δέχεται καθημερινά εκατοντάδες επισκέψεις από τεράστια πλοία. Το λιμάνι θα είναι κλειστό, ειδικού τελωνιακού καθεστώτος, με ένα πλέγμα από βοηθητικές εγκαταστάσεις και αποθήκες.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανάλογου τύπου λιμάνια του εξωτερικού, θεωρούμε ότι απειλείται με σημαντική θαλάσσια ρύπανση ο κόλπος της Μεσσαράς και γενικότερα οι ακτές της Νότιας Κρήτης ενώ ακυρώνεται κάθε σοβαρή προοπτική ήπιας και βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης στους τομείς του τουρισμού και της γεωργίας στην περιοχή. Το λιμάνι αυτό πρόκειται να εξυπηρετήσει μόνο τους ξένους επενδυτές και πλοιοκτήτες και όχι τους κατοίκους της περιοχής που ελάχιστα έχουν να ωφεληθούν, ενώ θα μετατρέψει την όμορφη, ιστορική και πλούσια Μεσσαρά οριστικά σε βιομηχανική ζώνη.

Επικαλούμενοι την ευαισθησία της Κυβέρνησης στα ζητήματα της βιώσιμης ανάπτυξης, της προστασίας του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής, ελπίζουμε να συμφωνήσετε μαζί μας ότι αυτό δεν είναι ένα ελκυστικό μέλλον για τους κατοίκους της Μεσσαράς και τα παιδιά τους και να τους απαλλάξετε από αυτή τη δυσάρεστη απειλή.

Με τιμή,»

Μπορείτε να υπογράψετε τη διαμαρτυρία στη διεύθυνση: http://www.thepetitionsite.com/takeaction/168535142

Σχόλια
ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ!!
Επισκέπτης , 2006-01-10 10:59:40
Οι κάτοικοι της Μεσσαράς και της Κρήτης γενικότερα πρέπει να ενημερωθούν σύντομα για τις ανεπανόρθωτες επιπτώσεις που θα έχει σε κοινωνία και φύση ένα τέτοιο τερατούργημα. 
Η αντίσταση των Κρητικών είναι η μόνη ελπίδα στις διαθέσεις ξεπουλήματος του Κου Κεφαλογιάννη και των όποιον άλλων συνεργών. 
Τίθεται ένα μέγιστο κοινωνικό ζήτημα το οποίο οι Κρήτες δεν πρέπει να αψηφίσουν. 
Εαν το νησί ελευθερώθηκε κάποτε απο τους Γερμανούς κατακτητές 
οφείλουμε να γνωρίζουμε οτι ο ίδιος κίνδυνος καραδοκεί και τώρα με διαφορετική όμως όψη. 
Κινεζοκρατία, καπιταλισμός ή βιομηχανική ανάπτυξη εις βάρος των πολιτών είναι στην περίπτωση μας όροι συναφείς 
που απειλούν άμεσα την πολιτιστική μας ύπαρξη και την ποιότητα της καθημερινής ζωής μας που τόσο δύσκολα κατακτήσαμε. 
Υπέυθυνα για το παρόν και το μέλλον μας ας αντιληφθούμε την κρισιμότητα του θέματος κι ας αντιδράσουμε ως όντα σκεπτόμενα και όχι ως δερμάτινα πορτοφόλια... 
 
 
 
 
απογοητευση
Επισκέπτης , 2006-02-16 09:18:17
Με ποιο τροπο θα πραγματοποιηθει μια σθεναρη αντισταση? 
Πιστευετε σε θετικα αποτελεσματα ως προς τη διαφυλαξη του περιβαλλοντος ?Αν ειναι δυνατο να μας υπολογισουν ,τοτε ενημερωστε μας σας παρακαλω πως θα δραστηριοποιηθουμε..Θα ηταν θλιβερο να καταληξουμε οπως οι ιθαγενεις στη Χαβαη δηλ.οι διασκεδαστες ενος νησιου
SOS Timbaki-Gavdopoula
Επισκέπτης , 2006-03-27 09:32:33
ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ξένων επενδυτών ξαναβρίσκεται η Γαυδοπούλα, το μικρό νησί που και κατά το πρόσφατο παρελθόν ήταν στην επικαιρότητα, λόγω του ενδιαφέροντος που είχε εκδηλωθεί για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων. 
 
Η αναθέρμανση του ενδιαφέροντος προέκυψε ύστερα από τη μετάθεση από την κυβέρνηση για τον επόμενο χρόνο της ιδιωτικοποίησης των λιμένων. Ετσι, οι Κινέζοι τα εταιρείας COSCO και ο Ιταλοελβετός Τζ. Απόντε, της εταιρείας MSC, «αναγκάστηκαν» κατά κάποιον τρόπο, λόγω της καθυστέρησης ανταπόκρισης στις προτάσεις τους για αύξηση του διακινούμενου μέσω της χώρας μας in transit φορτίου, να στρέψουν αλλού τα βλέμματά τους. 
 
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, εδώ και μια διετία έχουν παρατηρηθεί από ντόπιους αλιείς χαμηλές πτήσεις ελικοπτέρων, χωρίς διακριτικά, που κινούνται στη ζώνη μεταξύ Γαύδου και Γαυδοπούλας, πράγμα που επιβεβαιώνει ότι επανέρχεται με μεγαλύτερη δριμύτητα το παλιό σχέδιο για δημιουργία, στη Γαυδοπούλα, σταθμού κοντέινερ, δηλαδή μονάδας κατασκευής-συντήρησης και μεταστάθμευσης εμπορευματοκιβωτίων.  
 
Η επένδυση -αν υλοποιηθεί- θα είναι ύψους 250 εκατ. δολαρίων και η μελέτη κατασκευής προβλέπει 450 θέσεις εργασίας. Στη μελέτη αναφέρεται ότι θα δημιουργηθούν θέσεις πρόσδεσης σκαφών παράδοσης και παραλαβής προϊόντων. Το συνολικό μήκος κάθε προβλήτα θα είναι 3 χιλιόμετρα, η έκταση που θα καλυφθεί θα είναι 7.000 τ.μ., ενώ το νησάκι της Γαυδοπούλας θα επιπεδοποιηθεί σε ύψος 2 μέτρων από τη θάλασσα.  
 
Η λύση της Γαυδοπούλας, σύμφωνα με πληροφορίες μας, προκρίνεται ως διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου, καθώς οι ελληνικές αρχές καθυστερούν να παραχωρήσουν περιοχή στο Τυμπάκι, λόγω νομοθεσίας και γραφειοκρατικών προβλημάτων, αλλά και με την εκκρεμότητα που υπάρχει στην επιτροπή ανταγωνισμού.  
 
Μια άλλη παράμετρος, που δείχνει τη δυναμική της περιοχής, είναι το γεγονός ότι η Γαύδος αποτελεί πλέον στρατηγικό σημείο σε παγκόσμιο επίπεδο για τη ρύθμιση λειτουργιών δορυφόρων άλλα και για την παρακολούθηση των θαλάσσιων οδών. Για το λόγο αυτό, έχει εγκατασταθεί σύστημα δορυφορικών συστημάτων εντοπισμού Ντόρις, το οποίο λειτουργεί ως βασικός σταθμός, με την ονομασία «Θεόφιλος». Το σύστημα αυτό είναι ενταγμένο σε δίκτυο άλλων δύο σταθμών που λειτουργούν στην Καλιφόρνια από τη ΝΑΣΑ και στην Κορσική. 
 
Πληροφορίες αναφέρουν ότι για την περιοχή ενδιαφέρεται όμιλος που εκπροσωπείται από Γερμανούς και Βέλγους δικηγόρους, ενώ οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι η αξιοποίηση του νησιωτικού συμπλέγματος βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της ατζέντας του Αμερικανού πρέσβη στην Αθήνα, Τσαρλς Ρις. 
 
Ολα αυτά συμβαίνουν την ώρα που έρευνες έχουν αποδείξει ότι η θαλάσσια περιοχή είναι πλούσια σε γαιαέριο και αργό πετρέλαιο, ίχνη του οποίου έχουν εντοπισθεί, ενώ για την περιοχή ζωηρό ενδιαφέρον έχει επιδείξει Ελληνας επιχειρηματίας που έχει οικονομικές σχέσεις με τον αμερικανικό στόλο. 
 
Επιφυλάξεις από την κοινότητα Γαύδου 
 
Για το ζωηρό ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών, ο πρόεδρος της κοινότητας Γαύδου, Στρατής Λαμπάκης, διατύπωσε τις επιφυλάξεις του για τη σκοπιμότητα των επενδυτών. «Δεν μας ενδιαφέρουν μόνο οι θέσεις εργασίας και το αν δουλεύουν ή όχι οι επιχειρήσεις στη Γαύδο. Τι να τα κάνουμε όλα αυτά, αν πάψουν η Γαύδος και η Γαυδοπούλα να είναι νησιά;», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπονοώντας, εμμέσως πλην σαφώς, ότι, στην περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις των ξένων επενδυτών έχουν αποτέλεσμα, δεν αποκλείεται να υπάρξουν αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία.  
 
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΑΡΔΑΚΗΣ  
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΑΡΠΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΕΠΕΝ
Επισκέπτης , 2006-10-23 14:52:09
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΟΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΑΡΠΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΣΤΙΓΜΗ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΑΙΜΟΒΟΡΑ ΝΥΧΙΑ ΤΟΥΣ!!!!!!!!! 
Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ, Η ΚΙΝΙΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ. 
ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ ΑΠΟ ΥΠΟΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΘΟΝΙΟΥΣ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ. 
Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΘΕΝΑΡΗ, ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΚΟΥΡΑΣΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΣΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ. 
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΕΤΕ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ. 

Δεν μπορείς να κάνεις σχόλια.
Πρέπει πρώτα να κάνεις Είσοδο ή να Εγγραφείς στο ecocrete.gr εδώ.

Τελευτ. ενημέρωση ( Τετάρτη, 20 Σεπτέμβριος 2006 )

Ξ“ΒŒΞ“οŸƒ ôçí Ξ“οŸƒΞ“Ξ…Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β·Ξ“β€•Ξ“Β±Ξ“Β§Ξ“Β£Ξ“ΒŸΞ“Κ½ ôçò

Ξ’ΞˆΞ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“Β§ & Ξ“Β˜Ξ“Β§Ξ“Ξ†Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β…Ξ“Β°Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Ξ‰Ξ“Β­Ξ“ΒŸΞ“Κ½
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 221 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 23787838
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.