ΚΕΝΤΡΑ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ: ΑΔΥΝΑΤΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ...ΤΣΕΠΗ ΣΑΣ Εν όψει των γιορτών οι προκλήσεις και οι προσκλήσεις των ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ, τόσο με διαφημίσεις όσο και με επιθετικούς τρόπους προώθησης των υπηρεσιών μας κατακλύζουν καθημερινά. Η ΕΚΠΟΙΖΩ από τις καταγγελίες που δέχεται καθημερινά, διαπιστώνει, ότι τα κέντρα αυτά συνεχίζουν τις παράνομες, αθέμιτες, επιθετικές και παραπλανητικές πρακτικές τους σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών. Ειδικότερα η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. επισημαίνει ότι: Η πλέον συνήθης τακτική είναι η οικονομική εκμετάλλευση και η παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών χρηστών των υπηρεσιών αυτών. - Ο καταναλωτής υποχρεώνεται να καταβάλλει εκ των προτέρων το συνολικό ποσό του προγράμματος (συνήθως μέσω πιστωτικής κάρτας). - Ο καταναλωτής δεν λαμβάνει αντίγραφο της σύμβασης που υπογράφει ούτε κανενός άλλου εγγράφου. - Δεν επιστρέφεται το τίμημα και δεν ακυρώνονται προγράμματα στον μεμονωμένο καταναλωτή που απευθύνεται στα Κέντρα Αδυνατίσματος. Η απάντηση είναι «έχετε υπογράψει, ακύρωση και επιστροφή χρημάτων δεν γίνεται». - Επιστρέφονται χρήματα μόνο κατόπιν έντονων και επανειλημμένων παρεμβάσεων της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και όχι από όλα τα Κέντρα. Επίσης συχνά παρακρατούνται ποσά όλως παράνομα και αδικαιολόγητα. - Η πολιτική των περισσότερων κέντρων είναι να επανακοστολογούν τις επισκέψεις (π.χ. από 40 ή 45 ευρώ ανά επίσκεψη με την επανακοστολόγηση να ζητούν 80 ή και 100 ευρώ) διότι δήθεν τα προγράμματα έχουν δοθεί με μεγάλη έκπτωση. - Πέραν των επισκέψεων χρεώνουν τους καταναλωτές με διάφορα έξοδα π.χ. λειτουργικά , προμήθεια τράπεζας κλπ. όπου εντέλει οι καταναλωτές σε μεγάλο βαθμό υποχωρούν με αποτέλεσμα να υφίστανται οικονομική ζημία. - Δεν ακυρώνουν σύντομα τα προγράμματα με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να συνεχίζει να πληρώνει στην τράπεζα και να επιβαρύνεται με σημαντικά υψηλούς τόκους. - Συνεχίζεται η επιθετική πολιτική προσέγγισης των καταναλωτών με αθέμιτους και παράνομους τρόπους. - Συνεχίζεται το φαινόμενο των παραπλανητικών διαφημίσεων για τις υπηρεσίες των κέντρων αυτών. - Είναι απαράδεκτη η τακτική της έμμεσης ψυχολογικής πίεσης που ασκείται από όλα τα κέντρα στους πελάτες τους- καταναλωτές. - Δεν ζητούν γνωμάτευση γιατρού όπως ορίζει η Υ.Α. 3215 της 3/30-06-98. - Κάποια κέντρα αδυνατίσματος έκλεισαν εδώ και ενάμισι χρόνο, οι τράπεζες όμως συνεχίζουν να απαιτούν τις δόσεις από τους καταναλωτές! - Υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι και άλλη μεγάλη φίρμα ετοιμάζεται για κλείσιμο… Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. καλεί για μία ακόμη φορά τα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Υγείας να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να λάβουν ουσιαστικά μέτρα προστασίας των καταναλωτών. Συγχρόνως το Υπουργείο Υγείας να πραγματοποιήσει τους αναγκαίους ελέγχους στα κέντρα αδυνατίσματος, ώστε να συμμορφωθούν με την ισχύουσα νομοθεσία προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των καταναλωτών. Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ Προκειμένου να αποφύγουν οι καταναλωτές προβλήματα με τα κέντρα αδυνατίσματος, εν όψει μάλιστα και των επερχόμενων γιορτών, η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μην παρασύρονται από τις διαφημίσεις και ιδίως να προσέχουν τα εξής: - Μην ξεκινήσετε κανένα πρόγραμμα αδυνατίσματος αν δεν εγγυάται έγγραφα ο γιατρός σας, ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για την υγεία σας. - Μην προπληρώνετε ολόκληρο το πρόγραμμα. - Μην δίνετε προκαταβολή. - Μην υπογράφετε τίποτα αν δεν διαβάσετε προσεκτικά τα σχετικά έγγραφα. - Μην θεωρείτε καμία παροχή ή εξυπηρέτηση δεδομένη, αν δεν πάρετε έγγραφη δέσμευση. - Ζητήστε συγκεκριμένες και ξεκάθαρες πληροφορίες για το είδος των υπηρεσιών που θα σας προσφέρουν, για τα μηχανήματα που θα χρησιμοποιήσετε, για την διάρκεια του προγράμματος, τον αριθμό των επισκέψεων και τον χρόνο ανά επίσκεψη. - Ζητήστε έγγραφη διαβεβαίωση για το κόστος του προγράμματος και τον τρόπο αποπληρωμής. - Απαιτήστε να σας δώσουν αντίγραφο οποιουδήποτε εγγράφου υπογράφετε. - Αν διαφωνήσετε σε κάτι μετά την υπογραφή της σύμβασης, γνωστοποιήστε το εγγράφως στην επιχείρηση και ζητήστε έγγραφη απάντηση. - Εάν για οποιονδήποτε λόγο μετανιώσατε και δεν επιθυμείτε να ξεκινήσετε ή να συνεχίσετε το πρόγραμμα που έχετε υπογράψει, δικαιούστε να ζητήσετε την ακύρωσή του και την επιστροφή των χρημάτων σας για τις επισκέψεις που δεν πραγματοποιήσατε. Προσοχή!!!! να ζητάτε έγγραφα με αίτησή σας την ακύρωση του προγράμματος και την επιστροφή των χρημάτων σας, από το κέντρο αδυνατίσματος. Αν παρόλα αυτά δεν βρείτε λύση στο πρόβλημά σας απευθυνθείτε στο Γραφείο Νομικής Προστασίας της ΕΚΠΟΙΖΩ, στο τηλεφωνικό κέντρο. 210.330.44.44 Αθήνα 15 Δεκεμβρίου 2005 Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. Ένωση Καταναλωτών για την Ποιότητα της Ζωής ΑΘΗΝΑ: Βαλτετσίου 43-45, 106 81 Τηλ. Κέντρο: + 301 330 44 44, Fax: + 301 330 05 91 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ: Αλ. Σβώλου 18, Τ.Κ. 546 22 Τηλ. & Fax.: (0310) 25.77.76 E-mail: ekpizo@ath.forthnet.gr www.ekpizo.org.gr . ecocrete.gr . |