ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Κυριακή 14 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΤΟ ΠΛΗΓΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘ Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Συγκοινωνία - Πεζοί
Δημήτριος Κ. Τσανακτσίδης , Τρίτη, 21 Μάρτιος 2006

Τον τελευταίο καιρό εκφράστηκε για άλλη μία φορά η επιθυμία για την απομάκρυνση του επιβατικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Κοζάνης από την περιοχή στην οποία βρίσκεται, στο τέρμα της οδού Αριστοτέλους, και τη μεταφορά του έξω από την πόλη, μέχρι και στην περιοχή των Κοίλων, όπου αναμένεται η υλοποίηση του κόμβου του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου με το νέο Δυτικό Σιδηροδρομικό ¶ξονα. Η άποψη αυτή, μάλιστα, φαίνεται να αποτελεί και σημείο κοινής αποδοχής από όλους τους εμπλεκόμενους, καθώς αναμένεται η απελευθέρωση ζωτικού χώρου υπέρ του πολεοδομικού σχεδιασμού, με την απομάκρυνση του σιδηροδρομικού διαδρόμου από την αστική περιοχή.

Δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι η αξίωση αυτή θα αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό όφελος της εν λόγω στρατηγικής κίνησης. Ωστόσο, αν και φαινομενικά λογική, η αντίληψη αυτή ξεχνάει να λάβει υπόψη έναν πολύ σοβαρό παράγοντα. Ο παράγοντας αυτός αφορά στο ίδιο το σιδηροδρομικό σύστημα μεταφοράς, και μοιραία επιστρέφει ως «μπούμερανγκ» και στην ίδια την κοινωνία της Κοζάνης.

Όπως στην περίπτωση κάθε μέσου, ο επιβατικός σιδηρόδρομος σκοπό έχει την εξυπηρέτηση ατόμων, και για το λόγο αυτό ολόκληρο το δίκτυο, τόσο από άποψη υποδομής, όσο και λειτουργικά, οργανώνεται με επίκεντρο τον επιβάτη. Η δε έντονη ανταγωνιστικότητα του επιβατικού σιδηροδρόμου σε σχέση με τους υπόλοιπους τρόπους μεταφοράς έγκειται στο ότι, διαθέτοντας το δικό του, αποκλειστικό διάδρομο, μπορεί να φτάνει απρόσκοπτα μέχρι την καρδιά των πόλεων, ενώνοντας απευθείας τα κέντρα των μεγάλων πόλων παραγωγής και έλξης επιβατικών μετακινήσεων. Η μετακίνηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού από την αστική περιοχή της Κοζάνης στον υπεραστικό σιδηροδρομικό κόμβο, ήδη οδηγεί στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης του «άυλου» δικτύου, και όχι της αντίστοιχης του ίδιου του χρήστη!

Από την άλλη, η διαχρονική αναγνώριση του παραπάνω κοινωνικού έργου που επιτελεί ο σιδηρόδρομος, έχει οδηγήσει όλα τα αστικά κέντρα του κόσμου, από τα μικρότερα μέχρι τα μεγαλύτερα, στην ένταξη της αστικής σιδηροδρομικής υποδομής στον ιστό της πόλης, δεδομένης της ασυζητητί ύπαρξής της εντός αυτού! Ο σιδηρόδρομος και οι σταθμοί σε πολλές περιπτώσεις αποτελούν πολιτιστικά στοιχεία του αστικού κέντρου, η δε πολεοδομία και χωροταξία πραγματοποιείται με δεδομένη την ύπαρξή τους.

Το μεγαλύτερο, όμως, πλήγμα που θα υποστεί η κοινωνία της Κοζάνης, με την καταπίεση της εξυπηρετικότητας του σιδηροδρομικού μέσου, είναι η απόταξη μίας μεγάλης ευκαιρίας, η οποία βρίσκεται στον άξονα Κοζάνης-Πτολεμαΐδας-Αμυνταίου-Φλώρινας. Με χρόνους διαδρομής ασύγκριτα καλύτερους σε σχέση με το ανταγωνιστικό λεωφορείο, μπορούμε να αποκτήσουμε ένα είδος προαστιακού σιδηροδρόμου με τις εν λόγω περιοχές. Το γεγονός αυτό δεν υπήρξε ποτέ μέχρι τώρα, καθώς το μεν λεωφορείο ήταν, και θα παραμείνει, υπερβολικά αργό, το δε επιβατικό όχημα ήταν, και θα παραμείνει, υπερβολικά ανασφαλές και πολυέξοδο για καθημερινή μετακίνηση στις αντίστοιχες αποστάσεις. Πλέον, εργαζόμενοι και φοιτητές θα μπορούν να εξυπηρετούνται εύκολα σε καθημερινή βάση από το σιδηρόδρομο από και προς την Κοζάνη, η οποία θα επεκτείνει την άμεση επιρροή της μέχρι τη Φλώρινα, και αντίστροφα, κάτι που δεν είναι δυνατόν να συμβεί με απολύτως κανένα άλλο μέσο. Έτσι, βρισκόμαστε ενόψει μίας νέας ευκαιρίας στο πεδίο της κινητικότητας, η οποία, μάλιστα, είναι απόλυτα ασφαλής, περιβαλλοντικά φιλική, και μακριά από την ασύμφορη ανάπτυξη των οδικών μεταφορών. Κάτι τέτοιο, όπως αντιλαμβάνεται κανείς, θα πραγματοποιηθεί μόνο όσο το τρένο φτάνει μέχρι την καρδιά της Κοζάνης. Εάν είναι κανείς υποχρεωμένος να μετεπιβιβαστεί και σε δεύτερο μέσο, όπως το αστικό λεωφορείο από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Κοζάνη, το παιχνίδι έχει χαθεί από χέρι.

Συμπερασματικά, η άστοχη απομάκρυνση του Σιδηροδρομικού Σταθμού μέσα από την πόλη της Κοζάνης αναμένεται να πλήξει ανεπανόρθωτα την ανταγωνιστικότητα του πολύπαθου σιδηροδρομικού μέσου, επιβάλλοντας στο επιβατικό κοινό για μία ακόμη φορά την αναγκαστική χρήση του οδικού τρόπου μεταφοράς, και να μας στερήσει επιπλέον από μία μεγάλη, πρωτότυπη ευκαιρία. Εφόσον επιθυμούσαμε την απελευθέρωση του αστικού σιδηροδρομικού διαδρόμου, θα μπορούσαμε ήδη εδώ και χρόνια να έχουμε εισηγηθεί στον ΟΣΕ το ξήλωμα των γραμμών από το Σταθμό μέχρι τη γέφυρα της οδού Γ΄ Σεπτεμβρίου, που αποτελεί ήδη τη μισή από τη διαδρομή εντός πόλεως. Αυτό που θα πρέπει να αντιληφθούμε όλοι πολύ καλά είναι ότι καμία σιδηροδρομική πόλη του κόσμου δεν διανοείται να ξεφορτωθεί το τρένο!

Δημήτριος Κ. Τσανακτσίδης
Συγκοινωνιολόγος

.
ecocrete.gr .

Τελευτ. ενημέρωση ( Τετάρτη, 22 Μάρτιος 2006 )
Τελευταίες δημοσιεύσεις:
Δημοφιλέστερα άρθρα:

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 45 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54596857
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.