ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Πέμπτη 30 Ιούν 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Δημοτική Κίνηση "Ηράκλειο - Ανθρώπινη Πόλη"
Ηράκλειο - Ανθρώπινη Πόλη , Τρίτη, 11 Ιούλιος 2006

Κι ο χορός καλά κρατεί...

Η προκλητική κατάληψη του μεγαλύτερου μέρους των δημόσιων χώρων  στο ιστορικό κέντρο από τραπεζοκαθίσματα, κι όχι μόνο, συνεχίζεται ακάθεκτη. Η κατάσταση των πεζοδρομίων, ακόμα και των καινούργιων, είναι προβληματική.
 
Η κυκλοφορία των πεζών, εάν γίνεται, γίνεται μετ΄ εμποδίων. Για τα άτομα με κινητικά προβλήματα η ταλαιπωρία είναι αφάνταστη. Οι διαφημίσεις ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια. Οι εξατμίσεις των μοτοσικλετών κι η μουσική στη διαπασών των αυτοκινήτων ολοκληρώνουν την εικόνα μιας πόλης που ο τρόπος χρήσης του δημόσιου χώρου της κάνει τη ζωή των δημοτών αβίωτη.

Τι κι αν ο Κανονισμός που έχει ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο είναι πλήρης και σωστός. Ποιος ελέγχει την εφαρμογή του και κάθε πότε τον θυμάται; Μόνο μετά από παρεμβάσεις των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης;

Κύριοι ¶ρχοντες, δεν λείπουν τα έσοδα στο Δήμο και το Ηράκλειο. Η παιδεία, η αγάπη για το τόπο μας κι ο σεβασμός στα δικαιώματα του άλλου λείπουν. Η υπερίσχυση του συμφέροντος του κοινωνικού συνόλου έναντι του ιδιωτικού συμφέροντος αναζητείται.

Μα και το ιδιωτικό συμφέρον δεν εξυπηρετείται αν υποβαθμίζεται ο δημόσιος χώρος και η ποιότητα ζωής των δημοτών. ¶σε που ο αχαλίνωτος ανταγωνισμός δεν εξασφαλίζει την βιωσιμότητά του.

Αλήθεια πόσες επιχειρήσεις αναψυχής και πόσα τραπεζοκαθίσματα σηκώνει και χωρά αντίστοιχα ένας πεζόδρομος;

Κύριοι ¶ρχοντες, ο δημόσιος χώρος δεν ανήκει στο Δήμο, ανήκει στους πολίτες. Εσείς έχετε την ευθύνη διαχείρισής του με τρόπους που να εξυπηρετούν το κοινωνικό σύνολο και ν΄ αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των δημοτών.
 
Επειδή ο δημόσιος χώρος έχει ως πρώτο συστατικό του τη λέξη «δημόσιος» δε σημαίνει πως μπορείτε να τον «εμπορεύεστε» όπως δει.

Πόσο η εμπορική πολιτική της Δημοτικής Αρχής, με την τιμολόγηση που τη συνοδεύει, επηρεάζει το κόστος των προσφερομένων υπηρεσιών από τα καταστήματα αναψυχής; Πόσο συμβάλλει στο να είναι το Ηράκλειο από τις πιο ακριβές πόλεις της Ευρώπης στα είδη αυτά; Πόσο αρνητικά επηρεάζει αυτό τον τουρισμό;

Η «συνεισφορά» αυτή είναι μέρος της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου; Ή τελικά η Δημοτική Αρχή θέλοντας να μην διεκδικεί τους πόρους που δικαιούται από την κυβέρνηση καταφεύγει στους δημότες για την κάλυψη της υποχρηματοδότησης του Δήμου;

Όσο για μας, για τη Δημοτική Κίνηση ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ, ο πολιτισμός των τραπεζοκαθισμάτων δεν είναι πρότυπο δημιουργικής απασχόλησης και στάσης ζωής για τους νέους ανθρώπους.

Δημοτική Κίνηση "Ηράκλειο - Ανθρώπινη Πόλη"

 
Μάθε τα δικαιώματά σου:

Από τον Eυρωπαϊκό Χάρτη των δικαιωμάτων του πεζού:
(Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 12 Οκτωβρίου 1988)

Ι. ο πεζός έχει δικαίωμα να ζει σε ένα υγιές περιβάλλον και να απολαμβάνει ελεύθερα τους δημόσιους χώρους μέσα σε κατάλληλες συνθήκες που θα εξασφαλίζουν τη σωματική και ψυχική του υγεία.

II. ο πεζός έχει δικαίωμα να ζει σε αστικά κέντρα ή χωριά οργανωμένα για την εξυπηρέτηση του ανθρώπου και όχι του αυτοκινήτου, τα οποία να διαθέτουν υποδομή προσιτή στους πεζούς και στους ποδηλάτες.

IIΙ. τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι και τα μειονεκτούντα άτομα δικαιούνται μία πόλη που να αποτελεί χώρο κοινωνικοποίησής τους και όχι χώρο επιδείνωσης της κατάστασης αδυναμίας τους.

IV. Τα μειονεκτούντα άτομα δικαιούνται ειδικών μέτρων τα οποία θα τους εγγυώνται την όσο το δυνατό μεγαλύτερη ανεξαρτησία κινητικότητας μέσω προσαρμογής του δημόσιου χώρου, τεχνικών συστημάτων κυκλοφορίας και δημοσίων μέσων μεταφοράς.

V. 0 πεζός δικαιούται να έχει στην αποκλειστική του χρήση αφενός μεν αστικές ζώνες, κατά το δυνατόν εκτεταμένες, αφετέρου δε διασυνδεόμενες σύντομες, λογικές και ασφαλείς διαδρομές.

VII. Ο πεζός έχει δικαίωμα για απόλυτη και πλήρη ελευθερία μετακίνησης, η οποία είναι δυνατή με τη χρησιμοποίηση όλων των μέσων μεταφοράς. Συγκεκριμένα, έχει δικαίωμα:

α) σε φιλικό για το περιβάλλον πλήρες δίκτυο δημοσίων μεταφορικών μέσων.

β) σε διευκολύνσεις για τα ποδήλατα που θα καλύπτουν ολόκληρη την πόλη,

γ) στη διαμόρφωση χώρων στάθμευσης που δεν παρεμποδίζουν την κινητικότητα των πεζών.
 
 
Αποσπάσματα από τον κανονισμό λειτουργίας οδών, πεζοδρόμων και πλατειών εντός των Τειχών της πόλης του Ηρακλείου, απόφαση 868/22.11.2004 του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου:

…β) Ο παρών κανονισμός αποσκοπεί στην εξασφάλιση κατά το δυνατόν άνετων και ασφαλών συνθηκών κυκλοφορίας για τους πεζούς και τα οχήματα,..., μίσθωσης κοινόχρηστων χώρων απ’ το Δήμο, στην προστασία του περιβάλλοντος, στη βελτίωση και ανάδειξη του ιστορικού πολεοδομικού, εμπορικού και αρχιτεκτονικού χαρακτήρα της περιοχής.
 
…ΙΙ α. Γενικοί όροι:
 
Όλο το 24ωρο στις οδούς κυκλοφορίας ισχύει:

•  Απαγόρευση σταθμεύσεως εκτός, των διευθετημένων θέσεων από το Δήμο.

•  Ανώτατο όριο ταχύτητας 40 χλμ/ώρα.

•  Απαγόρευση κινήσεως μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων εφόσον δεν διαθέτουν σιγαστήρα σύμφωνο με τις Ελληνικές και Διεθνείς προδιαγραφές.

•  Οι μοτοσικλέτες και τα μοτοποδήλατα θα πρέπει υποχρεωτικώς να σταθμεύουν σε συγκεκριμένους χώρους με τρόπο που δεν θα εμποδίζουν την κίνηση πεζών και οχημάτων.

•  Απαγόρευση κινήσεως αυτοκινήτων που έχουν μουσική στη διαπασών και άνω του επιπέδου θορύβου της πόλης (100db).

 …ΙΙ β. Ειδικοί όροι για τη μίσθωση κοινόχρηστων χώρων στα πεζοδρόμια και την κατασκευή και τοποθέτηση ειδών εξοπλισμού καταστημάτων.

•  Απαγόρευση μίσθωσης πεζοδρομίου από το Δήμο για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων ...και γενικά επαγγελματικού εξοπλισμού, εάν δεν απομένει καθαρό πέρασμα, χωρίς δέντρα, στύλους, ομπρέλες, τέντες κλπ εμπόδια 1,50 μ. για τη διέλευση πεζών (Ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών). ...Στα υφιστάμενα πεζοδρόμια με μικρότερο πλάτος των 0,90 μ. η ζώνη καταλαμβάνει όλο το πλάτος του πεζοδρομίου και απαγορεύεται κάθε είδους εμπόδιο.

•  Απαγορεύεται οποιαδήποτε κατασκευή μέσα στο εύρος του πεζοδρομίου ή στο οδόστρωμα. Οι υφιστάμενες πρέπει να καθαιρεθούν το συντομότερο, για λόγους αισθητικής και δημόσιας ασφάλειας, από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

•  Απαγορεύεται η κατασκευή περιπτέρων πέρα των νομίμων διαστάσεων στα πεζοδρόμια, αν δεν απομένει καθαρό πέρασμα χωρίς δέντρα, στύλους, ομπρέλες, τέντες κλπ εμπόδια, 1,50 μ. για τη διέλευση πεζών. Οι σκεπές και οι τέντες αυτών θα εγκρίνονται απαραιτήτως από το Γρ. Παλιάς Πόλης του Δήμου.

…ΙΙΙ Οδοί Κυκλοφορίας Πεζών (Πεζόδρομοι):

α) Οι οδοί που χαρακτηρίζονται ως πεζόδρομοι προορίζονται για την αποκλειστική χρήση των πεζών…

•  Απαγορεύεται η μίσθωση από το Δήμο κοινόχρηστου χώρου πεζόδρομου, για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων κλπ, αν δεν απομένει καθαρό πέρασμα χωρίς δέντρα, στύλους, σκίαστρα, ομπρέλες, τέντες κλπ εμπόδια, 2,5 μ. για τη διέλευση πεζών και οχημάτων πρώτης ανάγκης.

•  Υπάρχουσες μισθώσεις κοινοχρήστων χώρων που δεν λαμβάνουν υπόψη τα τασσόμενα στην προηγούμενη παράγραφο θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν ή να καταργηθούν, σύμφωνα με τον παρόντα κανονισμό.

•  Απαγορεύεται η κατασκευή περιπτέρων πέραν των νομίμων διαστάσεων στους πεζόδρομους αν δεν απομένει καθαρό πέρασμα χωρίς δέντρα, στύλους, ομπρέλες, τέντες κλπ εμπόδια, 2,50 μ. για τη διέλευση πεζών…

V. Διατήρηση της αρχιτεκτονικής μορφής των δρόμων και προστασία του περιβάλλοντος της «Περιοχής εντός Τειχών του Ηρακλείου»: α) Απαγορεύεται η αφισοκόλληση και η διαφήμιση στις όψεις των κτιρίων των οδών της εν λόγω περιοχής καθώς και επί των στοιχείων οδικού και αστικού εξοπλισμού των πεζοδρομίων…


 
Δημοτική Κίνηση "Ηράκλειο - Ανθρώπινη Πόλη"
www.filopolis.gr

.
ecocrete.gr .


ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 160 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54043038
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.