ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Παρασκευή 06 Δεκ 2019
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Δάση
ΦΩΤΗΣ ΦΑΣΟΥΛΑΣ , Τρίτη, 16 Ιανουάριος 2007
Παραμονές εορτών 2005 ανακοινώθηκε, από την κυβέρνηση, η πρόθεση για νέα αναθεώρηση του Συντάγματος, δεύτερη μέσα σε 5 χρόνια, για ορισμένους "σπουδαίους" λόγους, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το άρθρο 24, σχετικό με την προστασία των δασών και του φυσικού περιβάλλοντος γενικότερα.

Η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε νέα αναθεώρηση του Συντάγματος, "ώστε να διορθωθούν τα λάθη της προηγούμενης αναθεώρησης" προκάλεσε έντονη ανησυχία και προβληματισμό για την τύχη των δασών στη χώρα μας.

Οι πρώτες αιφνιδιαστικές δηλώσεις του κ. Σουφλιά στις 6-10-2005, οι οποίες σαφώς έθεταν ξεκάθαρα την αμφισβήτηση για το "μαχητό τεκμήριο κυριότητας του δημοσίου" επί των δασών και δασικών εκτάσεων καθώς και οι επόμενες  στις 4-12-2005, όπου επικαλούνταν τους τέσσερις "σπουδαίους λόγους", ήταν απλά ο προπομπός των κυβερνώντων για την επίσημη αναγγελία από πλευράς του Πρωθυπουργού της Χώρας επί του ίδιου θέματος.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ Πρωθυπουργού,  οι αεροφωτογραφίες του 1945, ημερομηνία "ορόσημο", δεν θα αποτελούν πλέον ένα από τα βασικότερα κριτήρια για τον χαρακτήρα των εκτάσεων ως δασικών αλλά η ημερομηνία αυτή μετατίθεται αρκετά πρόσφατα, το 1975, οπότε άρχισε η εφαρμογή του Συντάγματος. Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ πρωθυπουργός "θα λαμβάνονται υπόψιν τα αποδεικτικά στοιχεία που υπάρχουν από το 1975". Εκτός αυτού, συνέδεσε και τον χωροταξικό σχεδιασμό με τις δασικές εκτάσεις και την χρήση αυτών κατ' επέκταση με την εξυπηρέτηση των πολεοδομικών σκοπών.

Η μετάθεση της ημερομηνίας "ορόσημο", από το έτος 1945, (που υπάρχει και "αποδεικτικό τεχνικό υλικό" δηλαδή οι αεροφωτογραφίες του 1945) στο έτος 1975, με το πρόσχημα της αρχής της εφαρμογής του Συντάγματος, είναι σαφές ότι αφενός αφαιρεί σημαντικές εκτάσεις από την προστασία των δασών και αφετέρου θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στην απόδειξη του χαρακτηρισμού των εκτάσεων αυτών, αφού:

- Δεν υπάρχουν αεροφωτογραφίες έτους λήψεως 1975. Οι  λήψεις του 1969 και του 1978 δεν καλύπτουν όλη τη χώρα.

- Από το 1945 έως το 1975 έχουν γίνει πολλές ενέργειες σε βάρος των δασών και δασικών εκτάσεων, αφού η μεγάλη οικιστική (άναρχη) ανάπτυξη έγινε την δεκαετία του 1960 με την εφαρμογή της αντιπαροχής και είναι λογικό μεγάλες καταπατήσεις δασών και δασικών εκτάσεων να έχουν συμβεί στο διάστημα αυτό.

- Μεσολάβησε η επταετία της χούντας όπου "Θεός οίδεν" τι έχει συντελεστεί.

- Το επιχείρημα ότι θα λαμβάνονται υπόψιν τα αποδεικτικά στοιχεία που υπάρχουν από το 1975, είναι ασαφές και προμηνύει θύελλα πλαστογραφήσεων στοιχείων, νομικών ερμηνειών  ή παρερμηνειών ή εν πάση περιπτώσει πάλι "νόμος θα ορίσει" τα χαρακτηριστικά των νομιμοποιητικών και αποδεικτικών στοιχείων. Με δυο λόγια, "βλέπουμε τον λύκο και θα ψάχνουμε τον ντορό".

- Η Δασικές Υπηρεσίες μπαίνουν στο περιθώριο, αφού στις πλείστες των περιπτώσεων δεν θα μπορούν τεχνικά να αποδείξουν τον χαρακτήρα των εκτάσεων του 1975 και θα είναι ευάλωτες ανά πάσα στιγμή να χαρακτηριστούν αναξιόπιστες και κακόπιστες. Η  παρουσία τους στις διαδικασίες χαρακτηρισμού των εκτάσεων θα είναι τυπική και σύντομα θα ζητηθεί η "απόσυρσή" τους, αφού δεν θα είναι αναγκαία πλέον.

Τα τελευταία χρόνια, επιχειρείται πραγματική εκστρατεία και συνέχιση της μεθοδευμένης προσπάθειας από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., που έχει σαν στόχο την δραματική μείωση των εκτάσεων των δασών, σε βάρος της δημόσιας περιουσίας και του περιβάλλοντος.

Η αναθεώρηση του άρθρου 24 το έτος 2001, έδωσε το πρώτο έναυσμα για την ενορχήστρωση της επίθεσης με την  διάταξη  "Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία των δασών και δασικών εκτάσεων", ανατρέποντας πλήρως την κοινή λογική, όσον αφορά την αναγνώριση της επιστήμης της Δασολογίας, ως μόνης αρμόδιας να καθορίσει τα περί προστασίας  δασών και των δασικών εκτάσεων.

Δυστυχώς, οι νόμοι που ακολούθησαν, απέδειξαν το ακριβώς αντίθετο και αυτό το οποίο ενορχήστρωνε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, δηλαδή την "νομιμοποίηση" του περιορισμού των δασών και των δασικών εκτάσεων, με μια άνευ αιδούς δασοκτόνο προσπάθεια. Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι το σύνταγμα του 2001 τροποποιήθηκε ως προς το άρθρο 24 για ένα και μόνο σκοπό. Την νομιμοποίηση του αφανισμού των δασών, για τσιμεντοποίηση χιλιάδων ίσως και εκατομμυρίων στρεμμάτων δασών και δασικών εκτάσεων.

Ακολούθησε πρώτα ο νόμος 3147/5-6-2003 "Ρύθμιση θεμάτων αγροτικής γης, επίλυση ζητημάτων αποκατασταθέντων και αποκαθισταμένων κτηνοτρόφων και άλλες διατάξεις",  του οποίου  (με την υπ' αριθ. 345/2004 Απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ,) οι διατάξεις μερικών άρθρων, κρίθηκαν ότι  είναι "αμφισβητούμενης συνταγματικότητος".

Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, ψηφίστηκε ο νέος δασικός νόμος, 3208/24-12-2003 "Προστασία Δασικών Οικοσυστημάτων, κατάρτιση Δασολογίου, ρύθμιση εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί δασών και δασικών εν γένει εκτάσεων και άλλες διατάξεις" με πληθώρα αντιρρήσεων από τον επιστημονικό κόσμο για τον ορισμό της έννοιας του δάσους. Με τις διατάξεις του νόμου αυτού, η έννοια του δάσους ευτελίστηκε σε  βαθμό τέτοιο ώστε δεν έχει καμία σχέση και σύνδεση με την έννοια του δασικού οικοσυστήματος  και την προστασία του περιβάλλοντος. Η συνταγματική κατοχύρωση του νομοθετικού προσδιορισμού της έννοιας του δάσους και των δασικών εκτάσεων αποτέλεσε αφενός πρωτοφανή και απαράδεκτο αναχρονισμό (που παραπέμπει στη δίκη του Γαλιλαίου και στο σχετικό προβληματισμό για την κρατική αυθεντία στην επιστημονική αλήθεια) και αφετέρου δεν συμβιβάζεται με τις προβλέψεις του Συντάγματος για την ελευθερία της Επιστήμης.

Ακολούθησε η 90422/40/27-1-2004 εγκύκλιος διαταγή του Υφυπουργού Γεωργίας, που αφορούσε στην προσαρμογή των καταρτισθέντων Δασικών Χαρτών του Εθνικού Κτηματολογίου, στις διατάξεις του ν. 3208/2003 (ΦΕΚ 303/Α/2003). Σε περίπτωση εκτέλεσης της εγκυκλίου χιλιάδες στρέμματα δασικών εκτάσεων θα είχαν αποχαρακτηριστεί, και αυτά  μόνον στις περιοχές όπου είχαν συνταχθεί δασικοί χάρτες (περίπου στο 15% της έκτασης της χώρας).

Επί των δύο τελευταίων  έχουν ασκηθεί αιτήσεις αναστολής και ακύρωσης στο ΣτΕ., η συζήτηση των οποίων έχει αναβληθεί επανειλημμένα με αποτέλεσμα, σήμερα να  μην υφίσταται ουσιαστικά εφαρμόσιμη δασική νομοθεσία.

Στο διάστημα αυτό η ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε., χωρίς διάλογο με τους εμπλεκομένους φορείς, ακολουθώντας τις προσταγές και των δύο κυβερνήσεων και αρνούμενη να προχωρήσει στην σύνταξη Δασικών Χαρτών στο πλαίσιο του Εθνικού Κτηματολογίου της Χώρας, πρότεινε την "οριοθέτηση δασών και δασικών εκτάσεων" αντί της σύνταξης των δασικών χαρτών. Η πρόταση αυτή θεωρήθηκε από το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων (ακόμα και από τον ίδιο τον Υπουργό Γεωργίας) επιστημονικά μη τεκμηριωμένη και απαράδεκτη. Οι αντιδράσεις ήταν εντονότατες τόσο από τους φορείς των Δασολόγων όσο και από την Δασική Υπηρεσία.

Όλες αυτές οι ενέργειες, είναι ηλίου φαεινότερον ότι έχουν ως σκοπό τον περιορισμό των δασών και των δασικών εκτάσεων στην ελάχιστη δυνατή έκταση. Είναι ακόμη ευκόλως εννοούμενο ότι τόσο οι νέοι νόμοι όσο και οι εγκύκλιοι που εκδόθηκαν,  δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τα παράνομα και καταστροφικά, για τα δάση, σχέδια των κυβερνώντων. Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζεται η χαριστική βολή, που θα προέλθει από την νέα αναθεώρηση του Συντάγματος. Χρησιμοποιώντας γελοία επιχειρήματα για την στήριξη των αιτιολογιών που τους οδηγεί στην νέα αναθεώρηση, (όπως π.χ. ότι το Περιστέρι στις αεροφωτογραφίες του 1945 ήταν δασική έκταση και σήμερα οργανωμένος Δήμος) ή ότι εκκρεμούν 180 αιτήσεις οικοδομικών συνεταιρισμών στο ΣτΕ, επιχειρούν το σοβαρότερο έγκλημα κατά του περιβάλλοντος, ενώ κάλλιστα μπορούν να προβούν σε ειδικές ρυθμίσεις  για τέτοιες εξόφθαλμες περιπτώσεις.

Τα ερωτήματα που ανακύπτουν εντονότατα είναι τα εξής:

1. Πως είναι δυνατόν να επιχειρείται χωροταξικός σχεδιασμός, εφόσον δεν έχουν καταγραφεί σε πανελλήνια κλίμακα τα δάση και οι δασικές εκτάσεις;

2. Γιατί εκ προοιμίου θεωρούν βέβαιο ότι απαιτούνται να ενταχθούν στην πολεοδόμηση και οι δασικές εκτάσεις, την στιγμή που η Νέα ΚΑΠ θα αδρανοποιήσει 10.000.000 περίπου στρέμματα αγροτικών εκτάσεων με αποτέλεσμα να υπερεπαρκούν αυτές οι αγροτικές εκτάσεις που ζητούνται για τον σκοπό αυτό;

3. Μήπως είναι διπλός ο σκοπός της παρούσας αναθεώρησης, αφενός η μείωση της αξίας της αγροτικής γης μέσω της νέας ΚΑΠ και η συγκέντρωσή της σε  χέρια ολίγων και αφετέρου η πολεοδόμηση δασικών εκτάσεων και δασών, αφού έχει στραφεί ο τουρισμός και η "ανάπτυξη" σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές;

4. Γιατί δεν προχώρησαν στην σύνταξη του Δασολογίου, το οποίο έπρεπε να έχει αρχίσει από το 1979;

5. Γιατί οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών δεν προχωρούν στην σύνταξη δασικών χαρτών ώστε να πρώτα καταγραφούν τα δάση και οι δασικές εκτάσεις και κατόπιν να προχωρήσουμε σε εθνικό σχεδιασμό και μέσα από διάλογο με όλους τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς;

6. Γιατί τα δάση έχουν μπει στο στόχαστρο όλων των καταπατητών, με τις ευλογίες της Πολιτείας;

Οι αντιφάσεις των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών φτάνουν σε σημείο παραλογισμού αφού από τη μια πλευρά διακηρύττουν φανατικά την Προστασία του Περιβάλλοντος ενώ ταυτόχρονα δεν επιλύουν στοιχειώδη θέματα, όπως ο χωροταξικός σχεδιασμός, η σύνταξη του κτηματολογίου, η χαρτογράφηση των δασών και του αιγιαλού, οι ΧΥΤΑ  κλπ. Είναι προφανές ότι η παράκαμψη αυτών των προβλημάτων και η προώθηση παρασκηνιακών ενεργειών που προσπαθούν να τις νομιμοποιήσουν μέσω της νέας αναθεώρησης του Συντάγματος, μόνο κακό προοιωνίζει.

Το σενάριο που περιγράφεται παρακάτω, δεν είναι επιστημονικής φαντασίας αλλά κάπως έτσι αναμένεται να αντιμετωπιστεί το θέμα των δασών στα προσεχή έτη:

1. Θα προλειανθεί το έδαφος μέσω της νέας αναθεώρησης του Συντάγματος ώστε να έχουν την δυνατότητα να ψηφίσουν νόμους κομμένους και ραμμένους στα μέτρα των επιδιώξεών τους.

2. Θα προχωρήσουν στην μερική ή ολική άρση του μαχητού τεκμηρίου κυριότητας του Δημοσίου, και κατά πάσα πιθανότητα θα ζητούν και από το δημόσιο να επιδεικνύει τους τίτλους του. Πόσοι τέτοιοι τίτλοι είναι δυνατόν να βρεθούν και τι θα λογίζεται ως τίτλος είναι ένα ζήτημα αρκετά σοβαρό.

3. Θα ολοκληρώσουν ταχέως τον χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας και θα συμπεριλάβουν στις περιοχές προς πολεοδόμηση δασικές εκτάσεις και δάση, κατά τόπους ανάλογα με την αξία της δασικής γης ή όπου μπορούν ευκολότερα κατά την κρίση τους να αποφύγουν το εμπόδιο των δασών.

4. Η έγκριση του χωροταξικού σχεδιασμού θα γίνει από το ΥΠΕΧΩΔΕ και κατά πάσα περίπτωση η δυνατότητα παρέμβασης των Δασικών Υπηρεσιών θα είναι πολύ περιορισμένη.

5. Θα προχωρήσουν σε εκπόνηση πολεοδομικών σχεδίων και οικιστικών παρεμβάσεων.

6. Θα ψηφίσουν νέο νόμο περί προστασίας δασών.

7. Θα ζητήσουν τυχόν αντιρρήσεις από την Δασική Υπηρεσία, οι οποίες στο μεγαλύτερο μέρος τους θ' απορριφθούν.

8. Τέλος, σε ότι απομείνει από δάση και δασικές εκτάσεις, θα εξαγγείλουν ως "τεράστιο έργο σημαντικότατο για το έθνος και την ανάπτυξη, την σύνταξη Δασικών Χαρτών και Δασολογίου" και θα το περάσουν σαν το έργο των έργων για την προστασία των δασών και του περιβάλλοντος.

Κάπως έτσι θα γίνει, με αυτή πάνω κάτω τη σειρά και όχι με την ανάποδη ολοκληρώνοντας το έργο της πλήρους καταστροφής των δασών. Ίσως αυτό που θα απομείνει από τα δάση θα είναι οι περιοχές Natura 2000 και πιθανόν όχι όλες.

Χαρακτηριστικότερη κρίση για την χώρα μας και την πολιτική της στον τομέα των δασών και του περιβάλλοντος, είναι η έκπληκτη φράση του Διευθυντού της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προς την αντιπροσωπία του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου που επισκέφτηκε την Επιτροπή αυτή το περασμένο έτος, για να την ενημερώσει για τον νέο Δασικό Νόμο και τις λοιπές εξελίξεις στην Ελλάδα:

"Εμείς νομίζαμε ότι τέτοια πράγματα συμβαίνουν μόνον στην Αμαζονία".

Έχοντας λοιπόν υπόψη τα όσα προαναφέρθηκαν και με βάση το γεγονός ότι:

- ελλείψει Εθνικού Κτηματολογίου και Δασολογίου, το δάσος αποτελεί τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου και ότι ενδεχόμενος αποχαρακτηρισμός δάσους, θα σημάνει διακύβευση της Δημόσιας περιουσίας και των οικολογικών αποθεμάτων της χώρας,

- είναι υποχρέωση του Κράτους να προχωρήσει αμέσως και με ταχείς ρυθμούς στη σύνταξη των Δασικών Χαρτών και του Δασολογίου (το οποίο έπρεπε να έχει αρχίσει από το 1979),

- να σχεδιαστεί εθνική στρατηγική για τα δάση άμεσα με γνώμονα την επιστήμη της Δασολογίας και την προστασία του περιβάλλοντος.

Πιστεύω ότι για οτιδήποτε σκέπτεται ή προγραμματίζει η κυβέρνηση και αφορά τα δάση και το φυσικό περιβάλλον γενικότερα, πρέπει να προέλθει έπειτα από ευρεία συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς, τον επιστημονικό κόσμο και τις Δασικές Υπηρεσίες.

Αυτό άλλωστε αποτελεί την τελευταία ευκαιρία για την χώρα μας. ώστε να μπει ένα τέρμα στα οργανωμένα κυκλώματα των κερδοσκόπων της γης, και να υλοποιηθεί η προτεινόμενη Συνταγματική διάταξη ότι "Η σύνταξη δασολογίου συνιστά υποχρέωση του κράτους".

Σε αντίθετη περίπτωση, η αναγκαιότητα της αναθεώρησης του Συντάγματος κρίνεται εκ του πονηρού. Με δεδομένες δε τις παρασκηνιακές κινήσεις και τις μεθοδεύσεις των τελευταίων κυβερνήσεων σε αντίστοιχα θέματα, ο κάθε υγιής και έντιμος νους είναι αντίθετος σε τέτοιου είδους προθέσεις.

Είναι καιρός πλέον όλοι όσοι πιστεύουν και επιθυμούν την διατήρηση και προστασία των δασικών οικοσυστημάτων, να επικαλεστούν κάθε νόμιμο μέσο, για την προστασία και ανάδειξη των Δασών και Δασικών εκτάσεων της χώρας, προσδοκώντας και παλεύοντας για ένα Σύνταγμα δίκαιο, προστατευτικό των Δασών και του Φυσικού Περιβάλλοντος κατ' απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας. Διότι τα δάση και οι δασικές εκτάσεις και κατ' επέκταση το φυσικό περιβάλλον και τα δασικά οικοσυστήματα δεν είναι και δεν πρέπει να γίνουν προϊόν συναλλαγής και παζαρέματος. Είναι εκεί και αποδεικνύουν την ύπαρξή τους, μόνον οι εξουσίες εθελοτυφλούν σκόπιμα και μηχανορραφούν σε βάρος τους.  Και αυτό που έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα είναι να προσπαθούν να καταστρέψουν και δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις το έχουν καταφέρει, ότι η φύση μας προσέφερε απλόχερα.
Η πιθανή ένταξη των δασικών εκτάσεων στον πολεοδομικό σχεδιασμό, είναι δεδομένο ότι θα επεκταθεί στο μέγιστο δυνατό και σε λίγα χρόνια θα αγωνιζόμαστε για να  μην έχουν και τα δάση την ίδια τύχη αφού κατά πάσα πιθανότητα οι δασικές εκτάσεις θα έχουν εξαφανιστεί.

ΦΩΤΗΣ ΦΑΣΟΥΛΑΣ
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΓΕΩΤ.Ε.Ε.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΑΣΟΛΟΓΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ


Σχόλια

Δεν μπορείς να κάνεις σχόλια.
Πρέπει πρώτα να κάνεις Είσοδο ή να Εγγραφείς στο ecocrete.gr εδώ.


Ξ“ΒŒΞ“οŸƒ ôçí Ξ“οŸƒΞ“Ξ…Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β·Ξ“β€•Ξ“Β±Ξ“Β§Ξ“Β£Ξ“ΒŸΞ“Κ½ ôçò

Ξ’ΞˆΞ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“Β§ & Ξ“Β˜Ξ“Β§Ξ“Ξ†Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β…Ξ“Β°Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Ξ‰Ξ“Β­Ξ“ΒŸΞ“Κ½
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 340 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 39983795
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.