ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Τετάρτη 10 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Α.Ε.: ΠΟΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙ ΤΕΛ Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Συγκοινωνία - Πεζοί
Οικολόγοι Πράσινοι Πελοποννήσου , Τετάρτη, 18 Απρίλιος 2007
Η σύμβαση με ιδιωτική κοινοπραξία για το νέο αυτοκινητόδρομο από Τρίπολη προς Καλαμάτα και Σπάρτη, έδωσε στην κυβέρνηση την ευκαιρία να θριαμβολογήσει. Με πρώτη ματιά φαίνεται ότι ένα μεγάλο δημόσιο έργο θα ολοκληρωθεί χωρίς κρατική επιβάρυνση και ότι η Νότια Πελοπόννησος βγαίνει από την απομόνωση. Είναι όμως πράγματι έτσι;

- Το έργο επιδοτείται πολλαπλά με δημόσιο χρήμα: με την εκχώρηση του ήδη έτοιμου τμήματος από Κόρινθο προς Τρίπολη, με το κόστος των μελετών και απαλλοτριώσεων για την υπόλοιπη χάραξη, με τα έργα που έχουν ήδη γίνει, αλλά και με ευρωπαϊκά κονδύλια (που αποτελούν δημόσιο χρήμα και αφαιρούνται από άλλα προγράμματα) για το μεγαλύτερο μέρος του κόστους κατασκευής.

- Τα χρήματα που θα εξοικονομήσει το κράτος (και θα αποσβεστούν από τα διόδια των πολιτών) δεν επανεπενδύονται στην Πελοπόννησο. Στην καλύτερη περίπτωση θα καταλήξουν στη μαύρη τρύπα του δημόσιου χρέους, στη χειρότερη θα γίνουν λάφυρο των γνωστών κυκλωμάτων.

- Αντίθετα η Πελοπόννησος θα πληρώσει κατά το μεγαλύτερο μέρος την απόσβεση των ιδιωτικών κεφαλαίων, με την αύξηση των διοδίων προς Κόρινθο τουλάχιστον στα 7 ευρώ από 2 ευρώ σήμερα. Συνολικά τα διόδια για μια διαδρομή μέχρι την Αθήνα θα φθάνουν στα 12-15 ευρώ, πέρα από το κόστος της βενζίνης.

- Ιδιαίτερα ο κλειστός αυτοκινητόδρομος Μεγαλόπολη – Σπάρτη αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία: Πουθενά αλλού δεν κατασκευάζεται κλειστός αυτοκινητόδρομος δεκάδων χιλιομέτρων για να καταλήξει σε μια τοπική πρωτεύουσα 10-20 χιλ. κατοίκων. Πρόκειται μάλλον για ψηφοθηρική σκοπιμότητα να φανεί ότι όλοι οι νομοί συμμετέχουν στο εικονικό "αναπτυξιακό θαύμα", όμως τα (ελλειμματικά) διόδια προς Σπάρτη θα επιδοτούνται στην πράξη από τα αυξημένα διόδια όλων.

- Βασικότερο όμως αντάλλαγμα προς την ιδιωτική κοινοπραξία θα είναι η μονοπωλιακή της θέση και η ομηρία των πολιτών, με την απαξίωση των εναλλακτικών λύσεων και ιδιαίτερα του σιδηροδρόμου. Ο τελευταίος υποθηκεύεται ήδη με την 4ετή σχεδόν διακοπή λειτουργίας της γραμμής προς Καλαμάτα και με τη διατήρηση της παλιάς χάραξης του 19ου αιώνα, ώστε να μη γίνει ποτέ ανταγωνιστικός. Τα ελλείμματα που θα επιβαρύνουν τον ΟΣΕ και το κράτος, αποτελούν μια ακόμη επιδότηση με δημόσιο χρήμα για να έχουν εξασφαλισμένη πελατεία τα διόδια του αυτοκινητοδρόμου.

- Τελευταία έμμεση επιδότηση αποτελούν τα τεράστια ποσά που θα πληρώσουμε σε "δικαιώματα εκπομπής" για την απόκλισή μας από τους στόχους του Κιότο για το κλίμα, καθώς ο τομέας των μεταφορών στην Ελλάδα έχει τις χειρότερες επιδόσεις και οι εκπομπές του σε αέρια θερμοκηπίου αυξάνονται ανεξέλεγκτα.

Η εξάρτηση των μεταφορών μας από το ΙΧ και το φορτηγό είναι ήδη ξεπερασμένη. Τα στοιχεία λένε ότι, για το ίδιο μεταφορικό έργο, το λεωφορείο και το φορτηγό απαιτεί 3-4 φορές περισσότερη ενέργεια από το τρένο, ενώ το ΙΧ φθάνει μέχρι και το 15πλάσιο. Αντίστοιχες είναι και οι επιπτώσεις στην τοπική ρύπανση και την κλιματική αλλαγή. Αν συνυπολογίσουμε τα θύματα των τροχαίων και την εξάρτηση από καύσιμα που έρχονται από μακριά και στοιχίζουν όλο και ακριβότερα, μόνη λογική λύση είναι η αλληλοσυμπλήρωση οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών. Αυτό σημαίνει ότι το τρένο γίνεται κορμός των μεταφορών για μεγάλες αποστάσεις (αυτές που σήμερα καλύπτει το εθνικό οδικό δίκτυο) και το αυτοκίνητο αναλαμβάνει κυρίως τις τοπικές διαδρομές.

Για να φτάσουμε όμως σε κάτι τέτοιο, ο εκσυγχρονισμός του τρένου είναι πολύ πιο απαραίτητος από τη δημιουργία νέων κλειστών αυτοκινητοδρόμων.

- Χώρες με πλήρη και σύγχρονα σιδηροδρομικά δίκτυα, όπως η Σουηδία, δεσμεύονται πλέον ότι οι επενδύσεις τους σε υποδομές για τρένα θα είναι τουλάχιστον διπλάσιες από τις δαπάνες για νέους δρόμους.

- Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα κάνουμε ακριβώς το αντίθετο, καθώς αποτελούμε τη μόνη ευρωπαϊκή χώρα με επίσημο στόχο να αποκτήσουμε περισσότερα χιλιόμετρα κλειστών αυτοκινητοδρόμων από ό,τι όλο μαζί το σιδηροδρομικό μας δίκτυο.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι της Πελοποννήσου καταθέτουμε πρόταση για στοιχειώδη εξισορρόπηση οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών, ως προτεραιότητα απέναντι στο σχεδιαζόμενο ιδιωτικό αυτοκινητόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό ζητάμε άμεσες δεσμεύσεις για:

- Επέκταση του Προαστιακού, σε νέα γρήγορη χάραξη, μέχρι ¶ργος και Ναύπλιο.

- Στη νέα γραμμή, το ¶ργος να λειτουργήσει ως σταθμός μετεπιβίβασης προς Τρίπολη και Καλαμάτα, ώστε να συντομευθεί η διαδρομή στην παλιά χάραξη.

- Έργα για επιπλέον συντόμευση της διαδρομής, με νέες χαράξεις για το τρένο στον Αχλαδόκαμπο και άλλα δύσκολα σημεία.

- Διακλάδωση της σιδηροδρομικής γραμμής από Μεγαλόπολη προς Σπάρτη.

Σημειώνουμε τέλος ότι τα ζητήματα των μεταφορών και των έργων δεν είναι καθόλου ανεξάρτητα από μια σειρά σοβαρά ερωτήματα που έχουμε συνηθίσει να αφήνουμε στη σκιά. Στο πλαίσιο αυτό αξίζει ίσως να αναρωτηθούμε μήπως υπάρχουν φορές που η ανάπτυξη αφαιρεί περισσότερα από όσα μας προσφέρει, αλλά και κατά πόσο η ευημερία της περιφέρειάς μας περνάει μέσα από το στόχο να συντομεύσουμε τις αποστάσεις με την Αθήνα και να γίνουμε – ουσιαστικά – ένα μεγάλο προάστιό της.

Για περισσότερες πληροφορίες:
¶κης Ντάνος, τηλ.: 6937 577471
Γιάννης Παρασκευόπουλος, τηλ.: 6979 952070


Οικολόγοι Πράσινοι Πελοποννήσου

Οικολόγοι Πράσινοι
μέλος του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
www.ecogreens.gr - email: ecogreen@otenet.gr, ecogreens@nath.gr
Αθήνα: Κολοκοτρώνη 31, 10562, τηλ. 210.3241001, fax 210 3241825
Θεσσαλονίκη: Φιλίππου 51, 54631, τηλ. 2310.222503, fax 2310.421196


.
ecocrete.gr .

Τελευταίες δημοσιεύσεις:
Δημοφιλέστερα άρθρα:

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 49 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54573296
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.