ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ arrow Οικολ. Παρέμβαση Ηρακλείου Σάββατο 25 Νοέ 2017
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Το Γενικό Χωροταξικό Πλαίσιο και ο ...«εξειδικευμένος λιμένας εμπορευματοκιβωτίων» Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου - Μεσσαρά
Αυτόνομοι Μηχανικοί Ανατολικής Κρήτης , Δευτέρα, 19 Νοέμβριος 2007


ΓΕΝΙΚΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ: ...και εν πάσει περιπτώσει...
«εξειδικευμένος λιμένας εμπορευματοκιβωτίων» στη Νότια Κρήτη

Το ΥΠΕΧΩΔΕ, που δύο χρόνια τώρα περιμέναμε να «μιλήσει» για τα σχέδια του υπουργείου Ναυτιλίας δημιουργίας λιμανιού διαμετακόμισης προϊόντων στον κόλπο της Μεσσαράς, επιτέλους «μίλησε», για να υποδείξει «εξειδικευμένο λιμένα εμπορευματοκιβωτίων» στον νότιο - κεντρικό ή νότιο- ανατολικό άξονα της Κρήτης. (Α2.2. σελ. 39). Η θέση στο χάρτη 6.2 ασαφής και τυχαία, αφού το Γενικό Πλαίσιο δε χωροθετεί με την έννοια της χρήσης γης καμιά δραστηριότητα.

Η θέση αυτή έρχεται να κρατήσει -προς το παρόν- απόσταση ασφαλείας από τη Μεσσαρά που αρνείται επίμονα να φιλοξενήσει τέτοιο λιμάνι, αλλά και από την Ιεράπετρα που από την πρώτη στιγμή απέρριψε αυτή την προοπτική δηλώνοντας ότι δεν της «περισσεύει» χώρος για δραστηριότητες που δεν έχουν σχέση με την περιοχή. Ταυτόχρονα όμως η θέση αυτή υποδηλώνει, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στο Γενικό Πλαίσιο δεν υπάρχει η Εθνική Λιμενική Πύλη του Νότου που υποδεικνύει το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο, ότι τέλειωσαν τα ψέματα για δήθεν σύνδεση της Κρήτης με τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και ότι, απλά, πρόκειται για ένα λιμάνι που θα καλύψει ανάγκες της διεθνούς εμπορικής ναυτιλίας.

Χαρακτηριστικά, στο Γενικό Πλαίσιο, για τη σχέση της χώρας και επομένως και της Κρήτης με την ΝΑ Μεσόγειο, αναφέρεται ότι «αρνητικό παράγοντα συνιστά το ασταθές εξωτερικό περιβάλλον των χωρικών συστημάτων στα οποία εντάσσεται η χώρα (Βαλκάνια, Παρευξείνιες χώρες, Μέση Ανατολή – ΝΑ Μεσόγειος), η σταθεροποίηση των οποίων εξαρτάται κυρίως από διεθνείς πολιτικούς παράγοντες και συγκυρίες» και ότι «Η ραγδαία ανάπτυξη νέων οικονομιών – κυρίως στην Ασία – προκαλεί αυξημένες ανάγκες θαλάσσιων μεταφορών. Δίνεται έτσι η ευκαιρία στην ελληνική ναυτιλία να αναπτυχθεί περαιτέρω και να προσδώσει στον ελληνικό χώρο έναν οικονομικό δυναμισμό με διεθνείς επεκτάσεις, με τις αβεβαιότητες φυσικά που ισχύουν για τις διαδικασίες της παγκοσμιοποίησης» (σελ. 3-4).

Έτσι, το λιμάνι στη Νότια Κρήτη, απολύτως ασύνδετο με τις Πύλες – Πόλους και Άξονες ανάπτυξης (χάρτης 5), συνδέεται μόνο με τον «διαμήκη θαλάσσιο διάδρομο Γιβραλτάρ-Σουέζ», που «είναι σε θέση να προσδώσει στην Ελλάδα κομβικό ρόλο στις θαλάσσιες μεταφορές, με λειτουργίες μεταφόρτωσης στους θαλάσσιους διαδρόμους που διατρέχουν κατά μήκος τη Μεσόγειο, τον Εύξεινο Πόντο και την Αδριατική, καθώς και με τις διεθνείς συνδυασμένες μεταφορές» αν και αυτό γίνεται «διαμέσου κυρίως των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης οι οποίες αποτελούν ήδη σήμερα πραγματικότητα με σημαντικές προοπτικές μελλοντικής ενίσχυσης»! (σελ. 8)

Ποιός όμως είναι ο ρόλος του λιμανιού Ηρακλείου στο Γενικό Πλαίσιο;

«Για το λιμένα του Ηρακλείου, στον χρονικό ορίζοντα του Πλαισίου η κατεύθυνση είναι να επενδύσει περαιτέρω σε υποδομές ακτοπλοΐας αλλά και φιλοξενίας κρουαζιέρας (κυρίως) και θαλάσσιου τουρισμού. Η εμπορευματική του δραστηριότητα εξαρτάται από τη δημιουργία ή μη εξειδικευμένου κομβικού λιμένα εμπορευματοκιβωτίων (hub) στην νότια Κρήτη, την ενεργοποίηση του Αδριατικού / Ιόνιου Θαλάσσιου Αυτοκινητόδρομου των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και από την αύξηση του όγκου αλλά και την αλλαγή του τρόπου διάθεσης και εμπορίας των αγροτικών προϊόντων της Κρήτης.» (Α2.2 σελ. 38). Στην ίδια ενότητα, για το Ιόνιο προτείνεται για μεν την Ηγουμενίτσα αναβάθμιση του λιμένα της από λιμένα εξυπηρέτησης οχηματαγωγών – επιβατικών πλοίων σε σύνθετο λιμένα εξυπηρέτησης και μοναδοποιημένων εμπορευμάτων (εμπορευματοκιβώτια) μετά την λειτουργική σιδηροδρομική σύνδεσή του (Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα και Καλαμπάκα - Κοζάνη και από εκεί με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο), για δε τη Ναυτική Βιομηχανική Περιοχής Αστακού δημιουργία ελεύθερης ζώνης και επέκτασής των δραστηριοτήτων του και σε υπηρεσίες κόμβου προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων (hub).

Το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. «μίλησε»! Δεν παραιτείται από τα σχέδια που, χρόνια πρίν, στόχευσαν στη Γαυδοπούλα και, στη συνέχεια, στη νότια Κρήτη. Η νότιο - κεντρική και νότιο- ανατολική Κρήτη, που «άξονας ανάπτυξής της» δεν σημειώνεται καν στο χάρτη 5 των αξόνων ανάπτυξης θα «μιλήσει»;

(Οι χάρτες του Εθνικού Χωροταξικού που αναφέρονται στο κείμενο είναι στη διεύθυνση http://www.minenv.gr/4/42/00/xorotaksia/xartes_ethnikoy.pdf)

Ανεξάρτητοι Μηχανικοί Ανατολικής Κρήτης
http://www.amak.tee.gr


Σχόλια

Δεν μπορείς να κάνεις σχόλια.
Πρέπει πρώτα να κάνεις Είσοδο ή να Εγγραφείς στο ecocrete.gr εδώ.


Ξ“ΒŒΞ“οŸƒ ôçí Ξ“οŸƒΞ“Ξ…Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β·Ξ“β€•Ξ“Β±Ξ“Β§Ξ“Β£Ξ“ΒŸΞ“Κ½ ôçò

Ξ’ΞˆΞ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“Β§ & Ξ“Β˜Ξ“Β§Ξ“Ξ†Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β…Ξ“Β°Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Ξ‰Ξ“Β­Ξ“ΒŸΞ“Κ½
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 217 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 23787828
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.