ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Τετάρτη 10 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Θα αφήσουμε να γίνει ο Θερμαϊκός μια νέα Κορώνεια; Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Θάλασσα - Ακτές
Πάνος Α. Ζέρβας , Πέμπτη, 14 Φεβρουάριος 2008


Ο Θερμαϊκός χαρακτηρίζεται ήδη «υδάτινη χωματερή», εξαιτίας των πάσης φύσεως ρύπων που εξακολουθούν να συσσωρεύονται στα νερά του. Κι όμως, αντέχει ακόμα, με τη βοήθεια των ρευμάτων που τον διατρέχουν και συμβάλλουν καθοριστικά στον αυτοκαθαρισμό του. Ένα έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, η επέκταση του διαδρόμου 10/28, του αεροδρομίου «Μακεδονία», θα επιβαρύνει δραματικά την κατάσταση του κόλπου και θα τον οδηγήσει σΆ ένα μέλλον αντίστοιχο με αυτό της λίμνης Κορώνειας.

Διαβάστε και το ντοκουμέντο: Οι καταστρεπτικές επιπτώσεις της επέκτασης του αεροδρομίου Μακεδονίας στο Θερμαϊκό κόλπο (αρχείο .pdf 1MB)

Στο κείμενο που ακολουθεί θα προσπαθήσω να παρουσιάσω κάποιες πλευρές αυτού του εξαιρετικά σύνθετου προβλήματος.

Η επέκταση του 10/28 δυναμιτίζει μακροπρόθεσμα την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Το ερώτημα στο οποίο θα πρέπει να απαντήσουμε είναι αν θέλουμε ανάπτυξη για την Ανατολική Ακτή με προστασία (και αποκατάσταση) του Θερμαϊκού ή «ανάπτυξη» με μετατροπή του κόλπου σε ανοιχτή χαβούζα και τσιμεντάρισμα των ακτών. Θέλουμε να διατηρήσουμε τα μοναδικά σε ομορφιά (και τελευταία εναπομείναντα, περιμετρικά του κόλπου, για το νομό Θεσσαλονίκης) οχτώ χιλιόμετρα αμμουδιάς, από την Περαία ως την Αγία Τριάδα και να τα αξιοποιήσουμε, διατηρώντας τα, ως βάση για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής; Δεχόμαστε ότι η καθαρότητα των νερών του Θερμαϊκού και η διατήρηση της ακτογραμμής αποτελούν αδιαπραγμάτευτα δεδομένα για οποιονδήποτε αναπτυξιακό, οικιστικό κλπ σχεδιασμό;

Αν οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα είναι καταφατικές, τότε η αντίθεση με το μπάζωμα του Θερμαϊκού, για την επέκταση του 10/28, είναι αυτονόητη. Γιατί, όπως έχει τονιστεί από πολλούς ειδικούς, οι βασικές επιπτώσεις από το έργο αυτό θα είναι η παρεμπόδιση του φυσικού αυτοκαθαρισμού του Θερμαϊκού, με την παρεμβολή ανυπέρβλητου εμποδίου στην κίνηση των ρευμάτων, και η δραματική αλλοίωση της φυσιογνωμίας της ακτογραμμής.

Σε περίπτωση μεταφοράς του Α/Δ σε άλλη θέση, ανοίγονται πραγματικά εκπληκτικές προοπτικές ανάπτυξης, αν αξιοποιηθούν σωστά τα 5.500 στρέμματα παραθαλάσσιας έκτασης που ελευθερώνονται. Θα μπορούσαν, ενδεικτικά, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, να χωροθετηθούν εκεί δραστηριότητες και εγκαταστάσεις που τόσο πολύ χρειάζεται η Θεσσαλονίκη: πίστα ασφαλούς εκπαίδευσης στην ασφαλή οδήγηση, εγκαταστάσεις αεραθλητισμού, ακαδημίες ναυταθλητισμού, ποδηλατοδρόμιο, κολυμβητήρια, συνεδριακά και πολιτιστικά κέντρα, ιππικός όμιλος, πάρκα, μεταφορά της ΔΕΘ για να αποκτήσει και το κέντρο της Θεσσαλονίκης λίγα στρέμματα πράσινου - και πολλά άλλα. Αυτά, σε συνδυασμό με τη μεταφορά του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το πανεπιστήμιο της Ν. Μηχανιώνας και τα νέα νοσοκομεία που χτίζονται στην περιοχή, θα μπορούσαν να απογειώσουν την οικονομία όχι μόνο της περιοχής, αλλά ολόκληρης της Θεσσαλονίκης.

Ας κρατήσουμε στα υπόψη, ότι η επέκταση του 10/28 αναστέλλει οριστικά αυτές τις αναπτυξιακές δυνατότητες και ανοίγει το δρόμο σε άλλες, εξαιρετικά επισφαλείς, όπου το μπετόν θα αντικαταστήσει τις ακρογιαλιές της Ανατολικής Ακτής.

Γιατί η θέση του υπάρχοντος Α/Δ δεν είναι η ενδεικνυόμενη

• Γιατί η θέση του νέου αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι κοντά στους μεγάλους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες, το λιμάνι, τη βιομηχανική ζώνη. Πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο εύκολη η πρόσβαση από τις πόλεις της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας. Η σημερινή θέση σημαίνει πως κάθε μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς το αεροδρόμιο, υποχρεωτικά θα περάσει μέσα από την πόλη της Θεσσαλονίκης, επιβαρύνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα και τη ρύπανση, με ανυπολόγιστη σπατάλη σε χρόνο και ενέργεια.

• Γιατί το υπάρχον αεροδρόμιο βρίσκεται μέσα σε κατοικημένη περιοχή, η οποία αναπτύσσεται οικιστικά με γοργούς ρυθμούς. Οι Ευρωπαϊκές πόλεις βγάζουν τα αεροδρόμιά τους έξω από τις κατοικημένες ζώνες - ακόμα και η Αθήνα και το Ηράκλειο το έκαναν.

• Γιατί ακριβώς δίπλα στο αεροδρόμιο κατασκευάζονται δύο νέα νοσοκομεία (Παιδιατρικό και Ογκολογικό), ενώ έχει ήδη δρομολογηθεί και η μεταφορά του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

• Γιατί σε λίγα μόνο χρόνια και αφού καταστραφεί περιβαλλοντικά ο Θερμαϊκός και οι ακτές του, η Θεσσαλονίκη θα είναι υποχρεωμένη να αναζητήσει εξαρχής λύση.

• Γιατί θέτει υπό αμφισβήτηση το μέλλον διάφορων ανθρώπινων δραστηριοτήτων στη θάλασσα και τις ακτές του Κόλπου (αλιεία, υδατοκαλλιέργειες, τουρισμό, αλιεία οστράκων, αναψυχή κλπ) - με απροσδιόριστες οικονομικές επιπτώσεις για χιλιάδες εργαζομένους και επαγγελματίες.

• Γιατί ακόμα και όταν (αν) κατασκευαστεί η εξωτερική περιφερειακή, τα περισσότερα από τα προβλήματα που αναφέρθηκαν θα εξακολουθούν να υφίστανται.

• Γιατί υπάρχει σοβαρό πρόβλημα καθίζησης, στον ήδη υφιστάμενο διάδρομο 10/28, καθώς οι κτιριακές υποδομές στηρίζονται σε σαθρό έδαφος. Η επιβάρυνση με τα έργα της επέκτασης πιθανόν θα οξύνει το πρόβλημα - και δεν έχουμε υπόψη μας να έχει εκπονηθεί καμιά σχετική γεωλογική μελέτη. Καμιά μελέτη δεν υπάρχει επίσης για το αν και κατά πόσο θα επηρεαστεί το ενεργό τεκτονικό ρήγμα του Ανθεμούντα, που περνάει από την περιοχή - και ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες για τις κατοικημένες περιοχές.

• Γιατί ειδικά ο διάδρομος 10/28, λόγω της φοράς του, είναι εκτεθειμένος σε όλους τους επικρατούντες πλάγιους ανέμους, ενώ οι κύριοι διάδρομοι, σε όλα τα αεροδρόμια, έχουν κατεύθυνση προς τον επικρατούντα κύριο άνεμο.

Υπάρχει αξιόπιστη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων;

Αυστηρή κριτική για την πληρότητα της ΜΠΕ του έργου έχει διατυπώσει ο καθηγητής Ι. Κουμαντάκης, Διευθυντής του Εργαστηρίου Τεχνικής Γεωλογίας και Υδρογεωλογίας, του ΕΜΠ. Ολόκληρη τη γνωμοδοτική έκθεση Κουμαντάκη, καθώς και τη συμπληρωματική που συνέταξε, μπορείτε να βρείτε εδώ: http://tamystikatoukolpou.blogspot.com/2006/04/10-28.html και εδώ: http://diadromos1028.blogspot.com/2006/06/blog-post_09.html

Ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί

Οι υπάρχουσες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση, πληρούν τις στοιχειώδεις απαιτήσεις, που πρέπει να έχουν αυτές οι μελέτες;

Η ερώτηση τίθεται σε κάθε πολιτικό παράγοντα (υπουργό, δήμαρχο, τοπικό στέλεχος κλπ) που προωθεί ή συμφωνεί ή δεν αντιτίθεται στο έργο της επέκτασης. Και συμπληρώνεται με τις ακόλουθες, επί λεπτομερειών:

1. Έχει προηγηθεί μια αξιόλογη εκτίμηση για τις τάσεις της εξέλιξης του περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή χωρίς την ύπαρξη του έργου στο μέλλον; - Γνωρίζετε ότι ο Θερμαϊκός, με τις μεγάλες προσχώσεις των ποταμών δυτικά τείνει να μετατραπεί σε λίμνη; Πόσες δεκάδες μέτρα είναι πια «ωφέλιμα» για την είσοδο των μεγάλων πλοίων στον Κόλπο, άρα την πρόσβασή τους στη Θεσσαλονίκη; Έχετε κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος;

2. Η επέκταση θα λειτουργεί σαν τεράστιος κυματοθραύστης, θα παρεμβαίνει στη ζώνη που κινείται το παράκτιο ίζημα, με αποτέλεσμα να τροποποιείται η «ακτομηχανική δίαιτα» της περιοχής. Στις περιπτώσεις τέτοιων έργων παρατηρούνται συνήθως μεγάλες συσσωρεύσεις ιζημάτων ανάντι του έργου και φαινόμενα παράκτιας διάβρωσης στα κατάντι. (Στο Θερμαϊκό, λόγω των ρευμάτων του, οι συσσωρεύσεις και οι διαβρώσεις προβλέπονται αμφοτερόπλευρα). Έχει γίνει αναλυτική μελέτη της διαφοροποίησης της ακτομηχανικής δίαιτας και μελέτη πρόβλεψης της ακτογραμμής, υπό την επίδραση του έργου, για τα επόμενα 25 χρόνια τουλάχιστον;

3. Έχετε αξιολογήσει επακριβώς τις επιπτώσεις του έργου στην αισθητική του τοπίου; Με άλλα λόγια, γνωρίζετε ποια ακριβώς θα είναι η έκταση και η μορφολογία των τεχνικών παρεμβάσεων (λιθορριπές, κρηπιδώματα, τσιμέντωμα ακτογραμμής) που θα γίνουν στις ακτές της Περαίας, της Πυλαίας και της Καλαμαριάς;

4. Υπάρχει μια σφαιρική συνθετική αξιολόγηση όλων των παραμέτρων που αλληλεπιδρούν και επηρεάζουν σε σημαντικό ή υπολογίσιμο βαθμό το οικοσύστημα και τη βιοποικιλότητα της περιοχής; Έχει μελετηθεί αυτό το ζήτημα τόσο για τη φάση κατασκευής, όσο και για τη φάση λειτουργίας του έργου;

5. Έχετε κάποια μελέτη για τις επιπτώσεις του έργου της επέκτασης στις χρήσεις γης και στο δομημένο περιβάλλον της πλησίον περιοχής; Έχετε εντοπίσει και αξιολογήσει τις επιπτώσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικά μνημεία της περιοχής; Έχετε πραγματική και αξιόλογη μελέτη συνεκτίμησης των θετικών / αρνητικών κοινωνικο-οικονομικών επιπτώσεων στην πλησίον και την ευρύτερη περιοχή;

6. Υπάρχει μήπως πρόβλεψη και αναλυτική περιγραφή ενός συστήματος παρακολούθησης της καθεμιάς από τις παραμέτρους που αναφέραμε (και άλλες, που δεν αναφέραμε) κατά τη λειτουργία του έργου;

7. Πώς αντιλαμβάνεσθε τη σχέση μεταξύ των περιβαλλοντικών προβλημάτων, της επιστήμηςς και της κοινωνίας των πολιτών; Τι σημαίνει για εσάς ολοκληρωμένη διαχείριση της παράκτιας ζώνης - και πώς εξειδικεύεται αυτό στην περίπτωση του Θερμαϊκού;

8. Μήπως θεωρείτε την άμμο μιας παραλίας νεκρή φύση - άρα και να χάσουμε την αμμουδιά του Θερμαϊκού ή να την τσιμεντώσουμε, δε χάλασε ο κόσμος;

Ποια είναι η θέση του ΤΕΕ (Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας)

Το ΤΕΕ (Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας) ήταν αρνητικό για τη σύμβαση του έργου, είχε επισημάνει ότι το έργο είναι επισφαλές, από πολλές πλευρές και είχε συστήσει στον κ. Σουφλιά να μην προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης. Λεπτομέρειες, εδώ: http://panosz.wordpress.com/2008/02/04/10-28-6/

Τα προβλήματα του διαδρόμου 10/28 φτάνουν στον Όλυμπο!

Η επέκταση του διαδρόμου δημιουργεί προβλήματα και στο Λιτόχωρο, από το λατομείο του οποίου προβλέπεται να μεταφερθούν εκατομμύρια κυβικά μέτρα σκύρα, με φορτηγά ως τη Γρίτσα και με φορτηγίδες από εκεί ως τη Μίκρα. Η τοπική κοινωνία έχει εκφράσει ανησυχίες και αντιρρήσεις, οι οποίες όμως δεν ελήφθησαν υπόψη: http://panosz.wordpress.com/2007/04/18/litoxoro/

Γιατί ξεσηκώθηκαν οι παράκτιοι αλιείς;

Διότι με κοινή Υπουργική Απόφαση ορίζεται ως περιοχή αμμοληψίας 400.000 κυβικών μέτρων μια υποθαλάσσια περιοχή 200 στρεμμάτων, στο Μεγάλο Έμβολο του Αγγελοχωρίου. Αντίστοιχες αμμοληψίες στο παρελθόν προκάλεσαν ανεπανόρθωτες καταστροφές στο βυθό (πχ στο ύψος της «Εγγλέζικης Σκάλας») και οι παράκτιοι αλιείς εκτιμούν ότι η προγραμματισμένη αμμοληψία θα καταστρέψει ολοσχερώς την τελευταία καθαρή περιοχή του κόλπου, συνεπώς και τους ίδιους: http://panosz.wordpress.com/2007/11/22/megalo_emvolo/

Η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας και η εξέλιξη του έργου

Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει αναβάλει τέσσερις (συν μία) φορές την εκδίκαση των προσφυγών του Δήμου Θερμαϊκού για την επέκταση του διαδρόμου 10/28 με μπάζωμα του Θερμαϊκού Κόλπου. Από τον Δεκέμβριο του 2005 υπήρξε αναβολή για τον Φεβρουάριο 2006, για τον Ιούνιο 2006, για τον Δεκέμβριο 2006, για τον Μάιο του 2007 - και, τότε, παραπομπή του θέματος στην Ολομέλεια.

Στο μεταξύ, με την υπ. αριθμ 814/15.9.2005 Απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε ασκήσει ο Δήμος Θερμαϊκού διότι «…κατά το σχετικώς βραχύ χρονικό διάστημα» μέχρι την έκδοση αποφάσεων επί των Αιτήσεων Ακύρωσης «οι εργασίες κατασκευής της επεκτάσεως του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», οι οποίες θα διαρκέσουν συνολικά τουλάχιστον 5 έτη και εννέα μήνες, θα ευρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο, και δεν αναμένεται ότι θα έχουν αναπτύξει σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις».

Είναι προφανές ότι, όπως εξελίσσεται η υπόθεση, προκύπτει σοβαρό πρόβλημα δημοκρατικής τάξης. Διότι, έως την τελική εκδίκαση της προσφυγής από την Ολομέλεια του ΣτΕ, θα έχουν δημιουργηθεί τέτοιας έκτασης τετελεσμένα στο υπό κατασκευή έργο, τα οποία θα προκαλούν μη αναστρέψιμες περιβαλλοντικές βλάβες, κατά παράβαση του πνεύματος της απόφασης 814/15.9.2005 της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Στην περίπτωση αυτή και με το ενδεχόμενο η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας να κάνει δεκτή την προσφυγή του Δήμου Θερμαϊκού, γεννάται το ερώτημα ποιος και με τι κόστος και ποια διαδικασία θα αναλάβει το έργο της απομάκρυνσης από τη θάλασσα και τις ακτές των εν λόγω κατασκευών και την αποκατάσταση κατά το δυνατόν της περιοχής, προκειμένου να προληφθούν περαιτέρω περιβαλλοντικές βλάβες, οι οποίες θα συνεχίσουν να εκδηλώνονται, ακόμα κι αν το έργο «παγώσει».

Οι επιπτώσεις από το έργο, που έχουν γίνει ορατές μέχρι σήμερα

Από τον Ιούνιο του 2006 άρχισαν και συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς τα έργα της επέκτασης. Ήδη το «σχετικώς βραχύ χρονικό διάστημα» που θα μεσολαβούσε ως την εκδίκαση των προσφυγών έχει μεγαλώσει υπερβολικά. Στο μεταξύ έχουν ήδη προκληθεί μη αντιστρεπτές βλάβες στο περιβάλλον, δεδομένου ότι:

α. Πραγματοποιήθηκαν βυθοκορισμοί, δηλαδή απόξεση του θαλάσσιου βυθού και τα βυθοκορήματα μεταφέρθηκαν με φορτηγίδες (μαούνες) και απορρίφθηκαν στα ανοιχτά του Θερμαϊκού Κόλπου.

β. Έχουν ήδη κατασκευαστεί και συνεχίζουν να επεκτείνονται με συνεχείς επιχώσεις οι δύο περιφερικοί λιμενοβραχίονες, οι οποίοι ορίζουν την περίμετρο του έργου.

γ. Έχουν κατασκευαστεί δρόμοι για την εξυπηρέτηση των αναγκών του έργου, εκ των οποίων ένας ακριβώς επί της ακτογραμμής.

δ. Οι περιφερικοί λιμενοβραχίονες, παρεμβαλλόμενοι στην κίνηση των ρευμάτων του Θερμαϊκού Κόλπου, ενδέχεται να πυροδοτήσουν τα φαινόμενα των εξαμμώσεων, δηλαδή της απώλειας της αμμώδους ακτής, ένθεν και ένθεν του έργου. Ο επιτόπιος έλεγχος αυτής της πιθανολογούμενης εξέλιξης επείγει!

ε. Η οστρακοφόρα περιοχή γύρω από την επέκταση (ένα τετραγωνικό μίλι, σύμφωνα με τους αλιείς) έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Οι τρεις ενδημικές ποικιλίες οστρακοειδών της περιοχής αποτελούν ήδη παρελθόν.

στ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο χώρο του μπαζώματος πραγματοποιείται η μη προβλεπόμενη από τη ΜΠΕ αποστράγγιση του υδροφόρου ορίζοντα γλυκού νερού (κάτω από το βυθό) με δυσοίωνες προοπτικές για τον υγρότοπο της περιοχής.

ζ. Με τροποποιήσεις της ΜΠΕ, ελεγχόμενες ως προς τη νομιμότητά τους, ορίστηκαν περιοχές υποθαλάσσιες αμμοληψίας (Μεγάλο Έμβολο).

Οι πολίτες τι κάνουν;

Δημιουργήθηκε μια «Επιτροπή Αγώνα για το Θερμαϊκό», η οποία προσπαθεί με ανακοινώσεις, επαφές, παραστάσεις, δελτία τύπου, οργάνωση ημερίδας κλπ να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τους κατοίκους και τις αρχές, σε όλα τα επίπεδα, ώστε να αποτραπούν οι αρνητικές επιπτώσεις από την επέκταση του έργου. Την πρώτη ανακοίνωση που εξέδωσε μπορείτε να τη δείτε εδώ: http://panosz.wordpress.com/2008/01/19/10-28-5/

Πάνος Α. Ζέρβας,
Μέλος της «Επιτροπής Αγώνα για το Θερμαϊκό»


.
ecocrete.gr .

Τελευταίες δημοσιεύσεις:
Δημοφιλέστερα άρθρα:

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 58 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54573407
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.