ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ Τετάρτη 10 Αύγ 2022
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑ Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
Μανόλης Βουτυράκης , Τρίτη, 16 Νοέμβριος 2004

ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΜΕΡΟΣ .Ι.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Αισθάνομαι την υποχρέωση, να καταθέσω στο Συνέδριό σας τις εμπειρίες μου σχετικά με την περιβαλλοντική αδειοδότηση Λιμενικών Έργων και τον έλεγχο τήρησης περιβαλλοντικών όρων αυτών, ώστε να βοηθήσω στην διάλυση του ομιχλώδους τοπίου γύρω από το θέμα προστασίας των ακτών.

Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη βουλή των Ελλήνων για τον «Αιγιαλό», μετά και τις τροποποιήσεις που έγιναν μετά από σθεναρή αντίσταση μερίδας βουλευτών, αλλά και της επιστημονικής κοινότητας, δεν ανταποκρίνεται στην τριπλή διάσταση νομικής προστασίας των ακτών, δηλαδή, την μορφολογία, την ελεύθερη πρόσβαση και τις ήπιες χρήσεις αυτών. Ιδιαίτερα για την Κρήτη, αποτελεί ταφόπλακα της προστασίας της ακτής, του αιγιαλού και της παραλίας, δεδομένου ότι τα αγαθά αυτά είναι ήδη υποβαθμισμένα.
 
EXPERIENCES AND ENVIRONMENTAL IMPACT FROM COASTAL WORKS IN THE PREFECTURE OF HERAKLION

Manolis Voutyrakis
Physicist - Environmentalist
Head of the Office for the Environment in the Prefecture of Heraklion
Chairman of S.P.A.P.E.K.E.E.K.

ABSTRACT
I feel the need to provide a “testimony” before this Conference of my experiences as regards the Licenses required for Harbour Works and the procedures for assessment of the environmental terms and conditions imposed thereon. I hope that may “ testimony” will shed some Light on the issue of the protection of our coast.

Recently the Greek Parliament passed a bill concerning the protection of Greek coast, following, following heated objections by some members of the Parliament and science experts, which resulted in a series of amendments to the bill. However, the present bill does not reflect the tripartite, legal aspect of the envisioned protection of our coast: morphology, unhindered access and soft uses. The truth of the matter is that the current bill puts the lit on the issue of the protection of our coastlines, coast, and beaches that are already downgraded.
 
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Είχα την ευκαιρία να αξιολογήσω ικανό αριθμό Μ.Π.Ε Λιμενικών Έργων όπως: αλιευτικά καταφύγια, μαρίνες σκαφών αναψυχής (Ν. 2160/93), εξέδρες (ξύλινες), υποθαλάσσια πάρκα (ΙΘΑΒΙΚ), επεκτάσεις ξενοδοχειακών συγκροτημάτων μέχρι τις ακτές κ.λ.π. και να γνωμοδοτήσω θετικά ή αρνητικά για τα έργα αυτά στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και ΥΠΕΧΩΔΕ. Από την εμπειρία αυτή, διαπίστωσα ένα «περιβαλλοντικό ρατσισμό μεταξύ δημόσιων Λιμενικών Έργων και ιδιωτικών». Με την έννοια «περιβαλλοντικό ρατσισμό» εννοώ, την ευκολία και την ανοχή της διοίκησης (κάθετα και οριζόντια), ως προς την έγκριση και τον έλεγχο τήρησης των περιβαλλοντικών όρων δημόσιων Λιμενικών Έργων. Δηλαδή, έχουμε το φαινόμενο για τα δημόσια Λιμενικά Έργα, να ακούγεται συχνά η έκφραση «δεν βαριέσαι δημόσιο έργο είναι, ας το εγκρίνουμε χωρίς διάλογο και συναίνεση των πολιτών». Αντίθετα, όταν πρόκειται για ιδιωτικά έργα προς έγκριση, θα υποστούν το «Λεβιάθαν του Χόμπς και το γραφειοκρατικό κατεστημένο των Μανδαρίνων».

Μια δεύτερη διαπίστωση από αυτοψίες που έχω πραγματοποιήσει, είτε μέσα από το πρόγραμμα της «παρακολούθησης ποιότητας νερών κολύμβησης», είτε μετά από την κατάθεση Μ.Π.Ε στο Γραφ. Περιβάλλοντος, είναι η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα βόρεια παράλια του νομού μας από υφιστάμενα έργα, τα οποία έχουν αλλοιώσει την μορφολογία των ακτών, κάνουν ανέφικτη την προσπελασιμότητα των πολιτών προς αυτές, καταργούν τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της παραλίας, ενώ δημιουργούν σοβαρές επιπτώσεις στα θαλάσσια και χερσαία οικοσυστήματα της παράκτιας ζώνης. Με τις παραπάνω παρεμβάσεις δεν μπορούμε πλέον να μιλάμε για «Παράκτια Ζώνη», αλλά για την επικρατούσα απαράδεκτη κατάσταση που εκφράζεται με την εύστοχη έκφραση από τους Ηρακλειώτες, ότι το «Ηράκλειο έχει στρέψει τα νώτα του στη θάλασσα».

Έτσι τα βόρεια παράλια του Ν. Ηρακλείου από Δυσμάς προς Ανατολάς έχουν καταπατηθεί, από το εργοστάσιο της ΔΕΗ στα Λινοπεράματα στην, τα ξενοδοχεία στην περιοχή της Αμμουδάρας, ενώ στην συνέχεια υπάρχουν αυθαίρετα κτίσματα περιοχή Καράβολα κάτω από τον παραλιακό δρόμο που θυμίζουν «γκέτο», ενώ επίσης το παραλιακό μέτωπο μέχρι το λιμάνι του Ηρακλείου έρχονται να υποβαθμίσουν ακόμη περισσότερο, το κτίριο της παλιάς «Ηλεκτρικής» και το περίφημο «ΞΕΝΙΑ» για το οποίο είχε αρχικά προταθεί η κατεδάφισή του. Για το ξενοδοχείο αυτό, έγιναν μελέτες μετεγκατάστασης εκεί των υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης και ενώ ξοδεύτηκαν αρκετά χρήματα για την χρήση αυτή, τελικά εγκαταλείφθηκε η πρόταση και έμεινε το κτίριο -μνημείο αδιαφορίας και ασχήμιας- δίπλα στη θάλασσα. Το λιμάνι του Ηρακλείου τρίτο στην Ελλάδα σε κίνηση, χωροταξικά τοποθετημένο σε λάθος περιοχή έρχεται να κλείσει το Δυτικό μέτωπο της παράκτιας Ζώνης της πόλης του Ηρακλείου.

Προχωρώντας ανατολικά συναντάμε τους Δήμους Αλικαρνασσού, Γουβών, Χερσονήσου και Μαλίων, όπου το αεροδρόμιο του Ηρακλείου δεύτερο και αυτό στην Ελλάδα σε αφίξεις τουριστών, η πρώην Αμερικανική Βάση και το σύμπλεγμα των ξενοδοχειακών συγκροτημάτων με τους παράνομους λιμενίσκους, προβλήτες, εξέδρες, ολοκληρώνουν το οικολογικό έγκλημα που συντελείται επί χρόνια τώρα στα βόρεια παράλια του Νομού μας.

2. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΥΟ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ

2.1 ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΜΑΡΙΝΑ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΣΤΙΣ ΚΑΤΩ ΓΟΥΒΕΣ: Είναι η πρώτη προσπάθεια κατασκευής ιδιωτικής Μαρίνας Σκαφών Αναψυχής στην Κρήτη, η οποία έρχεται να αναβαθμίσει ποιοτικά τον τουρισμό και να δώσει διέξοδο στον κορεσμένο και κατασκευαστικά απαράδεκτο (κατέρρευσε τμήμα της προβλήτας κατά τον απόπλου επιβατικού πλοίου ευτυχώς χωρία θύματα) εμποροβιομηχανικό λιμάνι του Ηρακλείου.
Ακολούθησε το θεσμικό πλαίσιο που περιλαμβάνει το Ν.2160/93, με τον οποίο δημιουργείται Γραμματεία Στήριξης Τουριστικών Λιμένων στο ΥΠΕΘΟ, με σκοπό τη διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και έλεγχο των τουριστικών λιμένων από εννεαμελή επιτροπή, που αποτελείται από τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΕΘΟ, τον προϊστάμενο της Υπηρεσίας, από ένα (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Εθνικής ¶μυνας (ΓΕΝ), Οικονομικών, Πολιτισμού, Εμπορικής Ναυτιλίας, ΠΕΧΩΔΕ, της Δ/νσης Τουριστικών Λιμένων του ΕΟΤ και ένα πτυχιούχο ΑΕΙ. Επίσης στηρίχθηκε στο Ν. 1650/86 για την προστασία του περιβάλλοντος και την ΚΥΑ 69269/90, που αφορά την κατηγοριοποίηση έργων και δραστηριοτήτων. Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι ο Τουριστικός Λιμένας δεν ανήκει στην εταιρεία, αλλά στο Δημόσιο, από το οποίο με συμβόλαιο τον διαχειρίζεται, πληρώνοντας ετησίως αρκετά εκατομμύρια και τελικά μετά από ένα χρονικό διάστημα επανέρχεται στο Δημόσιο.

2.2 ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΑΡΙΝΑ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΤΟΥ Δ. ΜΑΛΛΙΩΝ: H μελέτη συντάχθηκε το Μάιο του 1995, ταυτόχρονα σχεδόν με την ιδιωτική Μαρίνα στις Γούβες. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά με την ευκολία που γνωμοδοτεί για τα δημόσια έργα, χωρίς καν να ζητήσει Ακτομηχανική Μελέτη.

Το Λιμενικό αυτό έργο, αφού πήρε έγκριση Περιβαλλοντικών ΄Όρων από το ΥΠΕΧΩΔΕ, οι οποίοι ουδέποτε ελέχθησαν, κατασκευάσθηκε περίπου κατά το 1/3 και στην συνέχεια αφέθηκε έρμαιο των κυμάτων και της κρατικής αδιαφορίας. Αποτέλεσμα, (όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες), να υπάρχουν σήμερα μέσα στο Λιμάνι «κέραμοι και πλίνθοι, μηχανήματα, σπαστήρες, κρουστικά μηχανήματα κ.λ.π. ατάκτως ειρημμένα». Το έργο σήμερα και μετά την παρέμβαση τοπικού βουλευτή για να βρεθούν πόροι για την ολοκλήρωση του, παραμένει εγκαταλελειμμένο, ρυπαίνοντας αισθητικά και ηθικά το περιβάλλον μας.

3. Η ΤΡΙΠΛΗ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ

Για να αποφύγουμε στο μέλλον τα λάθη που δημιούργησαν την απαράδεκτη κατάσταση στα βόρεια παράλια της Κρήτης απαιτείται, εκτός από την πιστή εφαρμογή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης (Ν. 1650/86), του αυστηρού ελέγχου των περιβαλλοντικών όρων από εξειδικευμένα στελέχη, πρέπει να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού την τριπλή νομική προστασία των ακτών, δηλαδή: α) Την προστασία της μορφολογίας της ακτής β) Την ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές και γ) Την ήπια μορφή χρήσης των ακτών.

3.1. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ: Με την έννοια αυτή, η παράκτια ζώνη αποτελεί φυσικό και οπτικό προστατευόμενο χώρο, ο οποίος δεν πρέπει να αλλοιώνεται με την εκτέλεση έργων, αλλ’ αντιθέτως πρέπει να παραμένει υποχρεωτικά αδόμητος σε ικανό βάθος, όχι μικρότερο των 100 μέρων. Για το λόγο αυτό, θεωρείται στοιχειώδες μέτρο προστασίας η απαγόρευση οποιασδήποτε κατασκευής ή διάνοιξης οδών κατά μήκος της ακτής και στο χερσαίο μέρος αυτής, σε βάθος τουλάχιστον 100 μέτρων. Το όριο αυτό πρέπει να διπλασιάζεται σε ειδικά προστατευόμενες περιοχές.

3.2. ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ: Με το Ν. 1337/1983 άρθρο 23, απαγορεύεται η περίφραξη ιδιοκτησιών σε περιοχές εκτός σχεδίων πόλεων ή οικισμών προ του 1923 και σε ζώνη πλάτους 500 μέτρων από την ακτή. Επίσης, δόθηκε αρμοδιότητα στις πολεοδομικές αρχές να διακόψουν εργασίες περίφραξης, καθώς και να κατεδαφίσουν υπάρχουσες περιφράξεις, οι οποίοι παρεμπόδιζαν την πρόσβαση στην ακτή ή έβλαπταν το περιβάλλον, προσβάλλοντας την αισθητική του τοπίου η παρεμποδίζοντας την ανάπτυξη και διακίνηση χαρακτηριστικών ειδών πανίδας και χλωρίδας της περιοχής.

Το πρόβλημα των παράνομων περιφράξεων έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στα νότια παράλια του νομού Ηρακλείου, όπου μετά από αυτοψία που πραγματοποίησα διαπίστωσα ότι, επίδοξοι καταπατητές απέκλεισαν κυριολεκτικά με συρματοπλέγματα την πρόσβαση των κατοίκων στις ακτές και στα αγαθά της θάλασσας. Οι καταπατητές παραπέμφθηκαν στα διοικητικά και ποινικά δικαστήρια.

3.3. ΗΠΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ: Σύμφωνα με την νομολογία του Σ.τ.Ε, οι ακτές αποτελούν ευπαθή οικοσυστήματα, στα οποία η χερσαία και η θαλάσσια ζώνη με την πανίδα και την χλωρίδα τους βρίσκονται σε στενή λειτουργική αλληλεξάρτηση. Κάθε επέμβαση επομένως σε αυτές, συνιστά διατάραξη του οικείου οικοσυστήματος, επιπλέον δε, η επίδραση τους στην θάλασσα υδροδυναμική έχει επιπτώσεις και στα παρακείμενα οικοσυστήματα.

4. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

4.1.ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΕΡΓΩΝ: Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η εκτέλεση έργων στις ακτές, είτε πρόκειται για οικιστικά, είτε για τεχνικά ή βιομηχανικά έργα, τελεί υπό αυστηρές προϋπόθεσης και μόνο για λόγους δημοσίου συμφέροντος

Κατά πρώτον, το έργο πρέπει να είναι βιώσιμο – υπό την έννοια ότι τόσο άποψη Χωροθέτησης του, όσο και από την άποψη περιβαλλοντικής μελέτης και των όρων αυτής, αποδεικνύοντας ότι είναι συμβατό με το οικοσύστημα της ακτής. Η συμβατικότητα αυτή, σημαίνει προφανώς -ότι το έργο δεν αντιστρατεύεται τις άλλες χρήσεις της ακτής- και πρωτίστως, ότι δεν προκαλεί οιασδήποτε μορφής διατάραξη του θαλάσσιου οικοσυστήματος και ιδίως την ρύπανσή του. Ότι δεν αλλοιώνει την μορφολογία και αισθητική της ακτής, αλλά και δεν εμποδίζει την ακώλυτη πρόσβαση των ατόμων σ’ αυτήν και την απόλαυση του παράκτιου χώρου και της θάλασσας. Επίσης σημαίνει ότι διαφυλάσσει το οικοσύστημα της ακτής, ως φυσικό πόρο, ως ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος και ως φυσικό κεφάλαιο της Κρήτης και όχι μόνο για τις παρούσες αλλά και για τις μέλλουσες γενιές.

Κατά δεύτερον, το έργο πρέπει να εντάσσεται σ’ ένα συνολικό προγραμματισμό της επέμβασης στην ακτή και να περιγράφεται συγκεκριμένα ο λόγος δημοσίου συμφέροντος που το δικαιολογεί.

4.2. ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΑ ΠΑΡΑΚΤΙΑ ΕΡΓΑ: Η εκτέλεση έργων τεχνικών και βιομηχανικών, αλλά και επεμβάσεων για λόγους οικιστικής ανάπτυξης που επιχειρούνται σε ακτές, εφόσον η εκτέλεσή τους συνεπάγεται την εκτεταμένη και σοβαρή αλλοίωση της μορφής της ακτής και την προσβολή της αισθητικής του τοπίου της, αλλά και τη βαθιά διατάραξη των αντιστοίχων χερσαίων και θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

 4.3. ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Το Ηράκλειο ως πόλη, δεν εφάρμοσε ποτέ την τριπλή νομική και περιβαλλοντική προστασία που προαναφέραμε, με αποτέλεσμα να έχει στρέψει κατά τον λαό «τα νώτα της προς την θάλασσα» και να μην υπάρχει ουσιαστικά ΠΑΡΑΚΤΙΑ ΖΩΝΗ από το εργοστάσιο της ΔΕΗ στα Λινοπεράματα μέχρι τη περιοχή Μαλλίων. Αν σεβόμαστε την αλληλεγγύη των γενεών θα πρέπει να κατεδαφισθούν μεγάλης έκτασης αυθαίρετες κατασκευές, ώστε ο πολίτης να έχει πρόσβαση στην ακτή και η μορφολογία της να αποκατασταθεί, ενώ οι παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν, όπως πάρκα, αναψυκτήρια, ανοικτές αθλητικές εγκαταστάσεις και τόσα άλλα, τα οποία θα δώσουν πνοή σε μια πόλη που περιβαλλοντικά αργοπεθαίνει. Τα προβλήματα αυτά πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά όλα τα συλλογικά όργανα που εμπλέκονται στην περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Το πιο βασικό όμως είναι ότι το Ηράκλειο Κρήτης είναι μια από τις τέσσερις ολυμπιακές πόλεις που θα φιλοξενήσει προκριματικούς αγώνες ποδοσφαίρου στο Στάδιο Λίντο και έχει ένα επί πλέον λόγο να αναμορφώσει την παράκτια ζώνη τουλάχιστον του δυτικού μετώπου, είτε με την μετεγκατάσταση, είτε με την βελτίωση του παραλιακού δρόμου, είτε ακόμη με την κατεδάφιση παρανόμων κτισμάτων, ώστε να εξασφαλιστούν: α) Η προστασία και η ανάδειξη της μορφολογίας των ακτών. β) Η δυνατότητα πρόσβασης κάθε πολίτη στα πλαίσια των ατομικών δικαιωμάτων που προβλέπει το Σύνταγμα. γ) Σύμφωνα με την Εθνική και Ευρωπαϊκή νομολογία πρέπει τα έργα που προγραμματίζονται και ενόψει των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 να έχουν ήπια μορφή και να γίνουν κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις, ώστε να είναι βιώσιμα τόσο από την άποψη Χωροθέτησης, όσο και από την άποψη περιβαλλοντικής μελέτης και των όρων αυτής, αποδεικνύοντας ότι είναι συμβατά με τα οικοσυστήματα της ακτής.

ΜΑΝΟΛΗΣ ΒΟΥΤΥΡΑΚΗΣ
ΦΥΣΙΚΟΣ - ΠΕΡΙΒ/ΓΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ Σ.Π.Α.Π.Ε.Κ.Ε.Ε.Κ.

.
ecocrete.gr .

Τελευτ. ενημέρωση ( Σάββατο, 12 Φεβρουάριος 2005 )
Τελευταίες δημοσιεύσεις:
Δημοφιλέστερα άρθρα:

ÌΓ ôçí ΓáãΓΓ­Γ©ΓÞ ÷ïñçãßΓʽ ôçò

¸íôáðç & ØçâéΓʽΓÞ ÅðéΓïéíùíßΓʽ
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 51 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 54573347
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.