ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Πέμπτη 25 Μάι 2017
Μενού - Επιλογές
ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Δέκα δεδομένα για την παγκόσμια οδική ασφάλεια Εκτύπωση Αποστολή με e-mail
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Συγκοινωνία - Πεζοί
Κώστας Κουβίδης , Δευτέρα, 24 Οκτώβριος 2011

Περίπου 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στους δρόμους του κόσμου ενώ 20 έως 50 εκατομμύρια τραυματίζονται. Οι τροχαίοι τραυματισμοί είναι η πρώτη αιτία θανάτου ανάμεσα στους νέους ηλικίας 15 με 44 ετών. Αυτό το κείμενο παρουσιάζει δεδομένα από την «Έκθεση για την παγκόσμια κατάσταση οδικής ασφάλειας». (Global status report on road safety). Αυτή είναι η πρώτη αδρή εκτίμηση της κατάστασης οδικής ασφάλειας σε 178 χώρες. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι τροχαίοι τραυματισμοί παραμένουν ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας, ιδιαίτερα στις φτωχές και μεσαίου εισοδήματος χώρες, κι ότι σημαντικά μεγαλύτερη δράση είναι αναγκαία για να γίνουν οι δρόμοι του κόσμου ασφαλέστεροι.

W.H.O. –  Ιούνιος 2009.


1. Ένα παγκόσμιο πρόβλημα

Πάνω από 90% των θανάτων στους δρόμους συμβαίνουν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου οικονομικού επίπεδου, οι οποίες έχουν μόνον 48% των καταγεγραμμένων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.

2. Μεγάλη αναλογία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου

Πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές και οι επιβάτες τους (που είναι γνωστοί όλοι μαζί ως «ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου») αποτελούν γύρω στο 46% των θανάτων από τροχαία παγκόσμια. Η αναλογία αυτή είναι μεγαλύτερη στις φτωχές από ότι στις πλούσιες χώρες.

3. Ταχύτητα

Ο έλεγχος της ταχύτητας είναι ένας σημαντικός τρόπος ελάττωσης των τροχαίων τραυματισμών, ιδιαίτερα ανάμεσα σε πεζούς, ποδηλάτες και  μοτοσικλετιστές. Λιγότερες από το ένα τρίτο των χωρών πήραν αναγκαία μέτρα- πχ ζώνες χαμηλής ταχύτητας –για την ελάττωση της ταχύτητας σε αστικές περιοχές.

4. Οινόπνευμα & οδήγηση

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο σύγκρουσης που μπορεί να οδηγήσει σε θάνατο ή σοβαρό  τραυματισμό. Ο ΠΟΥ συνιστά ως όριο συγκέντρωσης οινοπνεύματος στο αίμα τα 0.05 gram ανά decilitre (g/dl) για ενήλικες οδηγούς. Λιγότερες από τις μισές χώρες του κόσμου έχουν νομοθετήσει αυτό το όριο.

5. Χρήση κράνους

 Η χρήση ενός καλής ποιότητας κράνους μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο θανάτου από μία τροχαία σύγκρουση περίπου στο 40% και τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού πάνω από 70%. Μόνον 40%  των χωρών έχουν νόμους σχετικούς με το κράνος που καλύπτουν αμφότερους οδηγούς και επιβάτες και ορίζουν πρότυπα ποιότητας για τα κράνη.

6. Χρήση ζώνης

Η χρήση ζώνης καθίσματος ελαττώνει τον κίνδυνο θανάτου στους μπροστινούς επιβάτες σε ποσοστό 40- 65% και τους θανάτους των επιβατών στις πίσω θέσεις από 25-75%. Μόνον 57% των χωρών απαιτεί τη χρήση ζωνών σε αμφότερες τις μπροστινές και τις πίσω θέσεις.

7. Χρήση περιοριστικών για παιδιά

Η χρήση περιοριστικών για παιδιά (βρεφικά και παιδικά καθίσματα) μπορεί να ελαττώσει τους θανάτους παιδιών σε ποσοστό μεταξύ 54% και 80% στην περίπτωσης μιας σύγκρουσης. Λιγότερες από τις μισές χώρες έχουν νόμους που επιβάλλουν τη χρήση περιοριστικών για τα παιδιά στα αυτοκίνητα.

8. Προνοσοκομειακή φροντίδα

Έγκαιρη, καλής ποιότητας προνοσοκομειακή φροντίδα μπορεί να σώσει πολλούς ανθρώπους που τραυματίζονται σε τροχαίες συγκρούσεις. Γύρω στο 76% των χωρών έχουν συστήματα προνοσοκομειακής φροντίδας, από εκείνα με υψηλά εξειδικευμένο προσωπικό μέχρι εκείνα που στηρίζονται στους περαστικούς. Σε όλη τη γη υπάρχουν περίπου 90 διαφορετικά τηλέφωνα πρόσβασης σε προνοσοκομειακή φροντίδα τα οποία πρέπει να ενοποιηθούν σε ένα παγκόσμιο αριθμό ή λίγους περιφερειακούς.

9. Η δυνατότητα προόδου  

Οι τροχαίοι τραυματισμοί μπορούν να προληφθούν. Ένας αριθμός χωρών, κυρίων πλουσίων,  έκαναν σημαντική πρόοδο τις τελευταίες δεκαετίες στην ελάττωση των δεικτών θνησιμότητας από τροχαίες συγκρούσεις. Αλλά περισσότερα μπορούν να γίνουν για να ελαττωθούν αυτοί οι δείκτες ακόμη περισσότερο.

10. Τώρα είναι η ώρα για δράση

Οι τροχαίοι τραυματισμοί προβλέπεται ότι θα γίνουν η πέμπτη συχνότερη αιτία θανάτου το 2030, με αποτέλεσμα  2.4 εκατομμύρια θανάτους ανά έτος. Αυτή η προβλεπόμενη θέση θα είναι αποτέλεσμα μιας αύξησης των τροχαίων θανάτων και μείωσης των θανάτων από άλλες αιτίες.

http://sostegr.wordpress.com

Μετάφραση- Επιμέλεια: You Are What U Do – Κώστας Κουβίδης

Γράψε τα σχόλιά σου σ΄αυτό το άρθρο... (0 Σχόλια)

Ξ“ΒŒΞ“οŸƒ ôçí Ξ“οŸƒΞ“Ξ…Ξ“Β£Ξ“οŸƒΞ“Β­Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β·Ξ“β€•Ξ“Β±Ξ“Β§Ξ“Β£Ξ“ΒŸΞ“Κ½ ôçò

Ξ’ΞˆΞ“Β­Ξ“Ξ„Ξ“Ξ…Ξ“Β°Ξ“Β§ & Ξ“Β˜Ξ“Β§Ξ“Ξ†Ξ“Β©Ξ“Κ½Ξ“οŸ„Ξ“Βž Ξ“Β…Ξ“Β°Ξ“Β©Ξ“οŸ„Ξ“β€•Ξ“Β©Ξ“Β­Ξ“Ξ‰Ξ“Β­Ξ“ΒŸΞ“Κ½
Είσοδος Χρήστη
Ψευδώνυμο

Κωδικός

Ξέχασες τον κωδικό;
Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα? Δημιουργήστε τώρα!
Έχουμε 142 επισκέπτες σε σύνδεση
Επισκέπτες: 21204693
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:



ΛΑΦΟΝΗΣΙ S.O.S. Πρωτοβουλία Πολιτών για την Προστασία του Λαφονησιού. Συλλογή υπογραφών!

Cavo Sidero
facebook group!



Φουρόγατος 78 Μαρ-Απρ 08
Φουρόγατος 77 Ιαν-Φεβ 08
Φουρόγατος 76 Νοε-Δεκ 07
Φουρόγατος 75 Σεπ-Οκτ 07
Φουρόγατος 74 Ιουλ-Αύ 07
Φουρόγατος 73 Μάι-Ιούν 07
Φουρόγατος 72 Μαρ-Απρ 07
Φουρόγατος 71 Ιαν-Φεβ 07
Φουρόγατος 70 Νοε-Δεκ 06
Φουρόγατος 69 Σεπ-Οκτ 06
Φουρόγατος 68 Ιουλ-Αυ 06
Φουρόγατος 67 Μαι-Ιουν 06
Φουρόγατος 66 Μαρ-Απρ 06
Φουρόγατος 65 Ιαν-Φεβ 06


Οικολόγιο 5. 20.01.2010

Οικολόγιο 4. 27.03.2009

Οικολόγιο 3. 12.10.2008
Οικολόγιο 2. 25.07.2008
Οικολόγιο 1. 10.06.2008


Φυλλάδιο της Οικολογικής Πρωτοβουλίας Χανίων για τις επιπτώσεις από τα κινητά και τις κεραίες


 
Οι εισηγήσεις της Ημερίδας "Προοπτικές βιώσιμης τοπικής ανάπτυξης και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις"  9 Δεκ. 2006 στην 5η Συνάντηση του ΟικοΚρήτη

Κίνηση Πολιτών Μεσσαράς για το Περιβάλλον
Κατεβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο για το Διαμετακομιστικό Σταθμό στον κόλπο της Μεσσαράς (.pdf 425k)

ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ!
Κατά της εγκατάστασης ενός τεραστίου διαμετακομιστικού σταθμού στον κόλπο της Μεσσαράς στη Νότια Κρήτη!

Η Ημερίδα στη Σητεία (27.2.2006) για τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην Ανατολική Κρήτη

 Γήπεδα Γκολφ
• Οι εισηγήσεις της ημερίδας για τα γήπεδα γκολφ
• ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ .doc ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ! (660k)
Γήπεδα Γκολφ: Παραπομπές
Ο Πόλεμος του Γκολφ στην Ιερή Κοιλάδα του Μεξικού

Φράγμα στο φράγμα Αποσελέμη!!!
 
Τα συμπεράσματα της επιστημονικής ημερίδας για το φράγμα στον Αποσελέμη (.doc)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ - ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Το φράγμα στον Αποσελέμη είναι διάτρητο!

ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ECOCRETE: Στην Κεντρική Σελίδα του ecocrete θα βρεις παραπομπές για τα 60 τελευταία άρθρα. Για να διαβάσεις παλαιότερα άρθρα, πήγαινε στις σελίδες των
οικολογικών ομάδων και στο αρχείο άρθρων όπου μπορείς να τα αναζητήσεις θεματικά. Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Θα βρεις επίσης πάνω από 700 παραπομπές στη σελίδα ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ


ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ | ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ | ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΔΡΑΣΕ ΤΩΡΑ! | ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ | ΒΙΒΛΙΑ-ΤΥΠΟΣ κ.α.
©2001 - 2004, Ecocrete, All Rights Reserved.
WebSite Created and Hosted by metrovista creative media, Heraklion.